Urząd Stanu Cywilnego
Lokalizacja
pokój nr 2, parter
Telefon
33 8766 382
33 8766 218 wewn. 50
Pracownicy
Kierownik USC
Anna Brózda
Zadania
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:
1) rejestracji urodzin, małżeństw oraz zgonów w rejestrze stanu cywilnego;
2) rejestracji uznań w rejestrze stanu cywilnego;
3) przenoszenia aktów stanu cywilnego do rejestracji stanu cywilnego;
4) przesyłania zleceń w sprawie przeniesienia aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego;
5) wydawania odpisów aktów stanu cywilnego z rejestru stanu cywilnego;
6) przechowywania i konserwacji ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych;
7) wydawania odpisów z archiwalnych ksiąg stanu cywilnego;
8) przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego;
9) wydawania zaświadczeń, decyzji, zwolnień oraz prowadzenia spraw wynikających z Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego, ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego, ustawy o zmianie imienia i nazwiska oraz innych ustaw;
10) rejestracji danych w rejestrze PESEL po sporządzeniu aktów: urodzenia, małżeństwa zgonu oraz po dokonaniu zmian w aktach stanu cywilnego lub sporządzenia przypisku przy akcie stanu cywilnego;
11) organizowania uroczystości związanych z długoletnim pożyciem małżeńskim oraz 100-lecia urodzin;
12) współpracy z polskimi placówkami dyplomatycznymi za granicą.