Tytuł/stanowisko: Stanowisko urzędnicze ds. księgowości budżetowej w Referacie Budżetu i Finansów
BURMISTRZ MIASTA I GMINY LUTOMIERSK OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Informacje o ofercie
Stanowisko urzędnicze ds. księgowości budżetowej w Referacie Budżetu i Finansów
Zakres obowiązków
- kompletowanie dokumentów księgowych;
- dekretowanie dokumentów księgowych jednostki budżetowej Urzędu, zgodnie z obowiązującą klasyfikacją budżetową oraz zakładowym planem kont;
- prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej wydatków jednostki budżetowej Urzędu zgodnie z obowiązującą klasyfikacją budżetową oraz zakładowym planem kont;
- kontrola poprawności opisów merytorycznych na fakturach zakupu;
- księgowanie w systemie informatycznym dowodów księgowych: wyciągów bankowych, poleceń księgowania, faktur, rachunków, raportów kasowych i innych;
- księgowanie dowodów księgowych dotyczących wydatków, funduszy celowych, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, sum na zlecenie, wadiów i zabezpieczeń należytego wykonania umów;
- sporządzanie okresowych sprawozdań budżetowych jednostkowych w zakresie wydatków;
- przygotowywanie danych do okresowych sprawozdań finansowych;
- pomoc w sporządzaniu sprawozdania z wykonywania budżetu gminy;
- ewidencjonowanie zaangażowania w zakresie wydatków bieżących i inwestycyjnych oraz uzgadnianie ich z planem i wykonaniem w budżecie;
- prowadzenie ewidencji zmian planu finansowego Urzędu w zakresie wydatków zgodnie z Uchwałami Rady Miejskiej oraz zarządzeniami Burmistrza;
- kontrola zakupów z ustalonym planem finansowym oraz z zaangażowaniem
- bieżąca analiza wykonywania planów finansowych jednostki Urzędu Miasta i Gminy Lutomiersk;
- uzgadnianie sald rozrachunkowych, weryfikacja kont;
- sprawdzanie wydatków budżetowych z kosztami;
- uzgadnianie w cyklach miesięcznych zgodności zaksięgowanych wydatków;
- ewidencja księgowa podatku VAT;
- prowadzenie ewidencji udzielonych i rozliczonych dotacji celowych przekazywanych przez Gminę innym podmiotom;
- archiwizowanie dokumentów księgowych;
- przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych z zakresu wykonywanych czynności;
- wykonywanie innych zadań przewidzianych odrębnymi przepisami prawa oraz poleceń i czynności zleconych przez Burmistrza.
Miejsce wykonywania pracy
Województwo: łódzkie
Wymagania
Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskiez zastrz. art 11 ust 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- znajomość zagadnień z zakresu następujących przepisów prawa: ustawy o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, o finansach publicznych, o rachunkowości, rozporządzenia w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, w sprawie sprawozdawczości budżetowej, w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym;
- nieposzlakowana opinia i wysoka kultura osobista;
- minimalny staż pracy – 3 lata, preferowany w księgowości budżetowej;
- wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: ekonomia, administracja, finanse i rachunkowość.
Wymagania dodatkowe:
- umiejętność obsługi programów komputerowych niezbędnych do obsługi budżetu w tym programów INFO-SYSTEM, „Besti@”, MS Excel, Word,
- biegła znajomość zagadnień z zakresu następujących przepisów prawa: ustawa o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, o rachunkowości, o finansach publicznych, o dochodach jst, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, prawo zamówień publicznych, ustawy o podatku od towarów i usług, kodeks postępowania administracyjnego oraz aktów wykonawczych do w/w ustaw i przepisów dotyczących sprawozdawczości;
- znajomość systemów elektronicznego obiegu dokumentów;
- doświadczenie zawodowe w pracy w administracji samorządowej lub publicznej, związane ze specyfiką stanowiska;
- umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawnych;
- odpowiedzialność, dyspozycyjność, rzetelność, terminowość;
- dobra organizacja czasu pracy, umiejętność planowania i organizacji pracy na zajmowanym stanowisku;
- umiejętność kształtowania dobrych relacji interpersonalnych;
- odporność na stres.
Wymagane dokumenty
- CV wraz z listem motywacyjnym podpisane własnoręcznie w sposób czytelny;
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie wraz z klauzulą obowiązku informacyjnego (dostępny na stronie Urzędu) - podpisany własnoręcznie w sposób czytelny;
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
- kserokopie świadectw pracy potwierdzające doświadczenie zawodowe lub w przypadku osób pozostających w zatrudnieniu zaświadczenie z zakładu pracy potwierdzające wymagany staż pracy;
- kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność;
- spis wszystkich dokumentów składanych w ofercie przez kandydata - podpisany własnoręcznie w sposób czytelny.
Sposób składania dokumentów
Dokumenty w zamkniętej kopercie z podanym imieniem, nazwiskiem kandydata oraz z dopiskiem:
Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. księgowości budżetowej należy składać osobiście w godzinach pracy Urzędu w sekretariacie lub przesyłać listem poleconym na adres: Urząd Miasta i Gminy Lutomiersk, Pl. Jana Pawła II nr 11, 95-083 Lutomiersk w terminie do dnia 12 grudnia 2025r. do godz. 13:00. O dochowaniu terminu decyduje data faktycznego wpływu dokumentów do Urzędu.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po upływie wyżej określonego terminu lub niespełniające wymagań określonych w ogłoszeniu nie będą rozpatrywane.
Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów
- Osoba kontaktowa: Dominika Dymecka
- Telefon: 43 67 75 011 lub 43 67 75 016 wew. 151
- e-mail: ug@lutomiersk.pl
- Adres: Urząd Miasta i Gminy Lutomiersk Plac Jana Pawła II 11
Materiały
KWESTIONARIUSZ_NOWY_DLA_OSOBY_UBIEGAJĄCEJ_SIĘ_O_ZATRUDNIENIE_2025KWESTIONARIUSZ_NOWY_DLA_OSOBY_UBIEGAJĄCEJ_SIĘ_O_ZATRUDNIENIE_2025.docx 0.02MB SKAN__nabór_księgowość_budżetowa
SKAN__nabór_księgowość_budżetowa.pdf 1.82MB
- Pierwsza publikacja:
- 01.12.2025 16:00 Dominika Dymecka
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Referat Osganizacyjno-Samorządowy
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. księgowości budżetowej w Referacie Budżetu i Finansów | 1.0 | 01.12.2025 16:00 Dominika Dymecka |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP