Tytuł/stanowisko: Stanowisko urzędnicze ds. egzekucji opłat w Referacie Gospodarki Komunalnej i Lokalowej
BURMISTRZ MIASTA I GMINY LUTOMIERSK OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Informacje o ofercie
Stanowisko urzędnicze ds. egzekucji opłat w Referacie Gospodarki Komunalnej i Lokalowej
Zakres obowiązków
1. prowadzenie postępowań egzekucyjnych w zakresie należności publicznoprawnych przypadających Gminie Lutomiersk:
a) przygotowywanie i wystawianie upomnień oraz tytułów wykonawczych zgodnie z ustawą o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
b) obsługa systemu eTW (Elektroniczne Tytuły Wykonawcze) – wprowadzanie, generowanie, wysyłka i kontrola statusów tytułów wykonawczych,
c) monitorowanie spłat należności oraz podejmowanie działań zmierzających do ich skutecznego dochodzenia,
d) przygotowywanie analiz, sprawozdań i zestawień dotyczących stanu i skuteczności prowadzonych postępowań egzekucyjnych,
e) prowadzenie korespondencji z organami egzekucyjnymi w zakresie prowadzonych spraw egzekucyjnych,
f) analiza dokumentów i danych niezbędnych do wszczęcia i prowadzenia postępowań egzekucyjnych, w tym ocena zasadności dochodzenia należności,
g) obliczanie i kontrola biegów terminów wymagalności zobowiązań publicznoprawnych, w celu prawidłowego prowadzenia postępowań egzekucyjnych,
h) prowadzenie ewidencji i dokumentacji związanej z egzekucją należności publicznoprawnych;
2. współpraca w prowadzeniu postępowań egzekucyjnych w zakresie należności cywilnoprawnych przypadających Gminie Lutomiersk:
a) współpraca w prowadzeniu ewidencji i dokumentacji związanej z egzekucją należności cywilnoprawnych,
b) współpraca przy obliczaniu i kontroli biegów terminów wymagalności zobowiązań cywilnoprawnych, w celu prawidłowego prowadzenia postępowań egzekucyjnych,
c) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie udostępniania i pozyskiwania danych niezbędnych do ustalenia stanu należności oraz identyfikacji dłużników;
3. bieżące śledzenie zmian przepisów prawa w zakresie egzekucji administracyjnej i podatkowej oraz stosowanie ich w praktyce;
4. wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego, związanych z zakresem działania stanowiska;
5. prowadzenie przeglądów placów zabaw, obiektów sportowych oraz siłowni plenerowych znajdujących się na terenie Gminy Lutomiersk, w tym kontrola ich stanu technicznego, bezpieczeństwa użytkowania oraz zgodności z obowiązującymi przepisami i normami.
Miejsce wykonywania pracy
Województwo: łódzkie
Wymagania
Wymagania niezbędne:
1. obywatelstwo polskie, z zastrz. art 11 ust 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych;
2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4. nieposzlakowana opinia i wysoka kultura osobista;
5. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym;
6. wykształcenie wyższe.
Wymagania dodatkowe:
1. znajomość procedur administracyjnych oraz regulacji prawnych a w szczególności:
a) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
– znajomość zasad funkcjonowania gminy, jej organów oraz kompetencji,
b) ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
– określająca zasady zatrudniania i obowiązki pracowników jednostek samorządu terytorialnego,
c) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
- w zakresie zasad prowadzenia postępowań administracyjnych,
d) ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
– podstawowa ustawa regulująca tryb egzekwowania należności publicznoprawnych,
e) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa
– w szczególności w zakresie obowiązków podatników, zaległości podatkowych i trybu ich egzekucji,
f) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
– zwłaszcza w zakresie gospodarowania środkami publicznymi oraz dochodami jednostek samorządu terytorialnego,
g) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny
– w zakresie zobowiązań cywilnoprawnych oraz odpowiedzialności dłużników,
h) ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego
– w zakresie egzekucji sądowej świadczeń cywilnoprawnych;
2. Umiejętność obsługi komputera, w tym:
- pakietu MS Office (Word, Excel),
- znajomość systemów elektronicznego obiegu dokumentów,
- umiejętność sprawnego poruszania się w internecie,
- znajomość programów finansowo-księgowych stosowanych w administracji publicznej,
- znajomość oraz umiejętność obsługi systemu eTW (Elektroniczne Tytuły Wykonawcze);
3. umiejętność pracy w zespole, odpowiedzialność, dokładność, komunikatywność, gotowość do podnoszenia kwalifikacji;
4. doświadczenie zawodowe w strukturach samorządu terytorialnego lub na podobnym stanowisku pracy.
Wymagane dokumenty
1. CV wraz z listem motywacyjnym podpisany własnoręcznie w sposób czytelny;
2. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie wraz z klauzulą obowiązku informacyjnego (dostępny na stronie Urzędu) - podpisany własnoręcznie w sposób czytelny;
3. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
4. kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność;
5. spis wszystkich dokumentów składanych w ofercie przez kandydata - podpisany własnoręcznie w sposób czytelny.
W przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata, biuro tłumaczeń lub tłumacza przysięgłego.
Sposób składania dokumentów
Dokumenty w zamkniętej kopercie z podanym imieniem, nazwiskiem kandydata oraz z dopiskiem:
Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. egzekucji oplat w Referacie Gospodarki Komunalnej i Lokalowej należy składać osobiście w godzinach pracy Urzędu w sekretariacie lub przesyłać listem poleconym na adres: Urząd Miasta i Gminy Lutomiersk, Pl. Jana Pawła II nr 11, 95-083 Lutomiersk w terminie do dnia 12 grudnia 2025r. do godz. 14:00. O dochowaniu terminu decyduje data faktycznego wpływu dokumentów do Urzędu.
Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów
- Osoba kontaktowa: Dominika Dymecka
- Telefon: 43 67 75 011 lub 43 67 75 016 wew. 151
- e-mail: ug@lutomiersk.pl
- Adres: Urząd Miasta i Gminy Lutomiersk Plac Jana Pawła II 11
Materiały
SKAN_20251202_nabór_egzekucja_opłatSKAN_20251202_nabór_egzekucja_opłat.pdf 1.38MB KWESTIONARIUSZ_NOWY_DLA_OSOBY_UBIEGAJĄCEJ_SIĘ_O_ZATRUDNIENIE_2025
KWESTIONARIUSZ_NOWY_DLA_OSOBY_UBIEGAJĄCEJ_SIĘ_O_ZATRUDNIENIE_2025.docx 0.02MB
- Pierwsza publikacja:
- 02.12.2025 13:17 Dominika Dymecka
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Referat Organizacyjno Samorządowy
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. egzekucji opłat | 1.0 | 02.12.2025 13:17 Dominika Dymecka |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP