W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Tytuł/stanowisko: Stanowisko urzędnicze ds. egzekucji opłat w Referacie Gospodarki Komunalnej i Lokalowej

BURMISTRZ MIASTA I GMINY LUTOMIERSK OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

Wykształcenie: Wyższe (licencjat, inżynier)
Forma zatrudnienia: Umowa o pracę na czas określony
Termin składania aplikacji upłynął: 12-12-2025

Informacje o ofercie

Stanowisko urzędnicze ds. egzekucji opłat w Referacie Gospodarki Komunalnej i Lokalowej

Zakres obowiązków

   1. prowadzenie postępowań egzekucyjnych w zakresie należności publicznoprawnych  przypadających Gminie Lutomiersk:

    a) przygotowywanie i wystawianie upomnień oraz tytułów wykonawczych zgodnie z ustawą o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
    b) obsługa systemu eTW (Elektroniczne Tytuły Wykonawcze) – wprowadzanie, generowanie, wysyłka i kontrola statusów tytułów wykonawczych,
    c) monitorowanie spłat należności oraz podejmowanie działań zmierzających do ich skutecznego dochodzenia,
    d) przygotowywanie analiz, sprawozdań i zestawień dotyczących stanu i skuteczności prowadzonych postępowań egzekucyjnych,
    e) prowadzenie korespondencji z organami egzekucyjnymi w zakresie prowadzonych spraw egzekucyjnych,
    f) analiza dokumentów i danych niezbędnych do wszczęcia i prowadzenia postępowań  egzekucyjnych, w tym ocena zasadności dochodzenia należności,
    g) obliczanie i kontrola biegów terminów wymagalności zobowiązań publicznoprawnych, w celu prawidłowego prowadzenia postępowań egzekucyjnych,
    h) prowadzenie ewidencji i dokumentacji związanej z egzekucją należności publicznoprawnych;


    2. współpraca w prowadzeniu postępowań egzekucyjnych w zakresie należności cywilnoprawnych przypadających Gminie Lutomiersk:

    a)  współpraca w prowadzeniu ewidencji i dokumentacji związanej z egzekucją należności cywilnoprawnych,
    b) współpraca przy obliczaniu i kontroli biegów terminów wymagalności zobowiązań cywilnoprawnych, w celu prawidłowego prowadzenia postępowań egzekucyjnych,
    c) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie udostępniania i pozyskiwania danych niezbędnych do ustalenia stanu należności oraz identyfikacji dłużników;


    3. bieżące śledzenie zmian przepisów prawa w zakresie egzekucji administracyjnej i podatkowej oraz stosowanie ich w praktyce;
    4. wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego, związanych z zakresem działania stanowiska;
    5. prowadzenie przeglądów placów zabaw, obiektów sportowych oraz siłowni plenerowych znajdujących się na terenie Gminy Lutomiersk, w tym kontrola ich stanu technicznego, bezpieczeństwa użytkowania oraz zgodności z obowiązującymi przepisami i normami.

 

Miejsce wykonywania pracy

Województwo: łódzkie
Praca wykonywana będzie w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Lutomiersk, Pl. Jana Pawła II nr 12, 95-083 Lutomiersk, w pokoju usytuowanym na piętrze budynku

Wymagania

Wymagania niezbędne:

   1. obywatelstwo polskie, z zastrz. art 11 ust 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych;
   2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
   3. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
   4. nieposzlakowana opinia i wysoka kultura osobista;
   5. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym;
   6. wykształcenie wyższe.

Wymagania dodatkowe:

   1. znajomość procedur administracyjnych oraz regulacji prawnych a w szczególności:

   a) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
    – znajomość zasad funkcjonowania gminy, jej organów oraz kompetencji,
   b) ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
    – określająca zasady zatrudniania i obowiązki pracowników jednostek samorządu terytorialnego,
   c) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego

- w zakresie zasad prowadzenia postępowań administracyjnych,

   d) ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
    – podstawowa ustawa regulująca tryb egzekwowania należności publicznoprawnych,
   e) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa
    – w szczególności w zakresie obowiązków podatników, zaległości podatkowych i trybu ich egzekucji,
   f) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
    – zwłaszcza w zakresie gospodarowania środkami publicznymi oraz dochodami jednostek samorządu terytorialnego,
   g) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny
    – w zakresie zobowiązań cywilnoprawnych oraz odpowiedzialności dłużników,
   h) ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego
    – w zakresie egzekucji sądowej świadczeń cywilnoprawnych;

   2. Umiejętność obsługi komputera, w tym:

   - pakietu MS Office (Word, Excel),
   - znajomość systemów elektronicznego obiegu dokumentów,
   - umiejętność sprawnego poruszania się w internecie,
   - znajomość programów finansowo-księgowych stosowanych w administracji publicznej,
   - znajomość oraz umiejętność obsługi systemu eTW (Elektroniczne Tytuły Wykonawcze);

   3. umiejętność pracy w zespole, odpowiedzialność, dokładność, komunikatywność, gotowość do podnoszenia kwalifikacji;
   4. doświadczenie zawodowe w strukturach samorządu terytorialnego lub na podobnym stanowisku pracy.

 

Wymagane dokumenty

   1. CV wraz z listem motywacyjnym podpisany własnoręcznie w sposób czytelny;
   2. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie wraz z klauzulą obowiązku informacyjnego (dostępny na stronie Urzędu) - podpisany własnoręcznie w sposób czytelny;
   3. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
   4. kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność;
   5. spis wszystkich dokumentów składanych w ofercie przez kandydata - podpisany własnoręcznie w sposób czytelny.


W przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata, biuro tłumaczeń lub tłumacza przysięgłego.

 

Sposób składania dokumentów

Dokumenty w zamkniętej kopercie z podanym imieniem, nazwiskiem kandydata oraz z dopiskiem:

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. egzekucji oplat w Referacie Gospodarki Komunalnej i Lokalowej należy składać osobiście w godzinach pracy Urzędu w sekretariacie lub przesyłać listem poleconym na adres: Urząd Miasta i Gminy Lutomiersk, Pl. Jana Pawła II nr 11, 95-083 Lutomiersk w terminie do dnia 12 grudnia 2025r. do godz. 14:00. O dochowaniu terminu decyduje data faktycznego wpływu dokumentów do Urzędu.

Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów

Materiały

SKAN​_20251202​_nabór​_egzekucja​_opłat
SKAN​_20251202​_nabór​_egzekucja​_opłat.pdf 1.38MB
KWESTIONARIUSZ​_NOWY​_DLA​_OSOBY​_UBIEGAJĄCEJ​_SIĘ​_O​_ZATRUDNIENIE​_2025
KWESTIONARIUSZ​_NOWY​_DLA​_OSOBY​_UBIEGAJĄCEJ​_SIĘ​_O​_ZATRUDNIENIE​_2025.docx 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
02.12.2025 13:17 Dominika Dymecka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Referat Organizacyjno Samorządowy
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. egzekucji opłat 1.0 02.12.2025 13:17 Dominika Dymecka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}