Pobyt czasowy
Miejsce
Urząd Gminy Buczkowice, pokój nr 11
Prowadzący sprawę
Marzena Wilcz, Inspektor
Telefon: 33 499 00 66 wew. 35
Wymagane dokumenty
- Wypełniony i podpisany formularz "Zgłoszenie pobytu czasowego" (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka) - zawierający potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
- Dowód osobisty lub paszport.
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, którym może być: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu - do wglądu (w oryginale).
- W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do zameldowania,
- dowód osobisty pełnomocnika lub ważny paszport.
Uwagi
- Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu czasowego najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
- Zgłoszenia zameldowania na pobyt czasowy dokonuje się w formie pisemnej, na formularzu "Zgłoszenie pobytu czasowego". Przy zameldowaniu na pobyt czasowy należy wskazać deklarowany okres pobytu, przy czym pobyt czasowy jest rozumiany jako przebywanie poza miejscem pobytu stałego przez okres ponad 3 miesięcy.
- Osoba zgłaszająca pobyt czasowy może otrzymać zaświadczenie o zameldowaniu na własny wniosek. Zaświadczenie jest ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania, jednak nie dłużej niż do upływu terminu zameldowania.
- W przypadku zmiany miejsca pobytu czasowego nie jest wymagane wymeldowanie się z poprzedniego miejsca pobytu czasowego. Czynności tej można dokonać przy zgłoszeniu nowego miejsca pobytu czasowego.
- Zameldowania na pobyt czasowy można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.
- Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych, obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Opłaty
Nie pobiera się opłat za dokonanie czynności dot. realizacji obowiązku meldunkowego.
- 17 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia na wniosek osoby dokonującej zameldowania na pobyt czasowy lub jej pełnomocnika.
- 17 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy osoba zgłaszająca pobyt czasowy działa przez pełnomocnika).
Opłaty należy dokonać przelewem, na rachunek Urzędu: 52 1240 4142 1111 0000 4826 2811 PEKAO SA o/Szczyrk.
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Materiały
Zgłoszenie (formularz aktywny)zgloszenie_el_zc_1.pdf 1.73MB Pełnomocnictwo (do druku)
pelnomocnictwo_ewid_lud.pdf 0.19MB Pełnomocnictwo (formularz Word)
pelnomocnictwo_ewid_lud.docx 0.03MB Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
klauzula_rodo_meldunek_el_2.pdf 0.22MB Zgłoszenie (usługa elektroniczna)
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności Dz.U. 2021 poz. 510 ze zm.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 26.04.2021 11:04 Jakub Kwaśny
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Marzena Wilcz
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Pobyt czasowy | 1.0 | 26.04.2021 11:04 Jakub Kwaśny |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP