Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Czym jest Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Elektroniczna Skrzynka Podawcza działa w ramach rządowego projektu ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej), który udostępnia platformę wymiany korespondencji elektronicznej pomiędzy obywatelem, a urzędem. Przekazanie dokumentu odbywa się poprzez wypełnienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu.
Co należy zrobić?
Aby można było złożyć wniosek do urzędu konieczne jest posiadanie konta użytkownika w domenie gov.pl. Konto zakładamy na stronie epuap.gov.pl wybierając rejestrację w prawym górnym rogu strony. Po założeniu konta zostanie automatycznie wygenerowany wniosek o potwierdzenie Profilu Zaufanego. Profil Zaufany służy do uwierzytelniania w usługach administracji publicznej oraz podpisywania dokumentów elektronicznych składanych przy użyciu ESP. Wydawany jest na okres 2 lub 3 lat i jest w pełni darmowy. Standardowa ścieżka wnioskowania o Profil Zaufany wymaga udania się do punktu potwierdzającego celem potwierdzenia tożsamości. Istnieją inne sposoby na utworzenie Profilu Zaufanego, z którymi można zapoznać się na stronie pz.gov.pl.
Osobiste składanie dokumentów elektronicznych
Dostarczenie elektronicznych dokumentów może odbywać się również osobiście w godzinach pracy urzędu do Sekretariatu Urzędu Gminy mieszczącego się przy ul. Lipowskiej 730 w Buczkowicach na następujących nośnikach danych:
- pamięć masowa USB
- nośnik optyczny CD lub DVD
Akceptowalne formaty plików
- bmp
- doc
- docx
- gif
- jpeg
- jpg
- rtf
- tiff
- xls
- xlsx
- zip
Maksymalna wielkość załącznika przesyłanego drogą elektroniczną
Załączniki przesyłane przy użyciu ESP nie mogą przekroczyć 500 MB.
- Pierwsza publikacja:
- 01.04.2021 14:24 Jakub Kwaśny
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Jakub Kwaśny
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Elektroniczna Skrzynka Podawcza | 1.0 | 01.04.2021 14:24 Jakub Kwaśny |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP