Zarządzanie użytkownikami (dla administratorów)
Materiały
Gdzie znajduje się panel administracyjny do zarządzania użytkownikami?
Aby przejść do panelu zarządzania użytkownikami należy odnaleźć przycisk „Administracyjne”, który znajduję się w prawnym górnym rogi strony na czarnym pasku. Następnie z rozwiniętej listy należy wybrać „Zarządzanie użytkownikami”.
Jak dodać nowego użytkownika?
- Należy kliknąć w lewym menu bocznym przycisk Dodaj nowego użytkownika.
- W środkowym oknie należy wypełnić obowiązkowe pola (na czerwonym tle), a następnie kliknąć Dodaj nowego użytkownika i potwierdzić.
Konto zostało założone, a system automaczynie wyśle wiadomość e-mail na wskazany adres użytkownika z linkiem do ustawienia hasła.
W jaki sposób edytować uprawnienia użytkowników?
- W pierwszej kolejności należy po lewej stronie z rozwijanej listy wybrać grupę ról użytkowników, do której przydzielony jest dany redaktor.
- Po wyborze odpowiedniej grupy należy wybrać użytkownika, którego uprawnienia będą edytowane - w tym celu można również skorzystać z wyszukiwarki, która znajduję się na górze listy.
- Po kliknięciu na konto użytkownika po prawej stronie wyświetli się podgląd danych podstawowych użytkownika: Nazwa użytkownika, rola oraz witryny, do których edycji ma dostęp.
- W celu edycji uprawnień do funkcjonalności należy kliknąć przycisk „edytuj” i przejść do zakładki „uprawnienia”. W zakładce tej możemy nadać inną rolę użytkownikowi: Redaktor, Super Redaktor, Wydawca, Wydawca BIP lub Administrator. Możemy też edytować uprawnienia jako „Niestandardowe” zachowując role użytkownika, a następnie przydzielając lub odbierając uprawnienia do poszczególnych funkcjonalności systemu poprzez zaznaczanie lub odznaczanie checkbox’ów przypisanych do danej funkcjonalności.
- Możemy również edytować uprawnienia do poszczególnych artykułów/zakładek i ograniczać je dla użytkowników. W tym celu należy przejść do zakładki dostęp do gałęzi drzewa i zaznaczyć lub odznaczyć odpowiednie checkbox’y przy artykułach do których chcemy nadać uprawnienia użytkownikowi lub je ograniczyć.
- Możemy również skopiować uprawnienia do gałęzi drzewa od innego użytkownika. W tym calu po przejściu do zakładki „Dostęp do gałęzi drzewa” klikamy edytuj i klikamy przycisk „kopiuj uprawnienia”, który znajduje się w prawym górnym rogu. Po zakończonej edycji klikamy przycisk „zapisz”: