Skrytka ePUAP
Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005 r. w sprawie warunków organizacyjno - technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz. U. Nr 200 poz. 1651) Ministerstwo Rodziny,Pracy i Polityki Społecznej uruchomiło Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP). Umożliwia ona przyjmowanie i obsługę dokumentów elektronicznych.
Dokumenty elektroniczne powinny być doręczane za pomocą ESP, dostępnej na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) pod adresemi:
/UG_WIENIAWA/skrytka
/UG_WIENIAWA/SkrytkaESP
lub
https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/UG_WIENIAWA
Po złożeniu dokumentu elektronicznego Interesant otrzyma Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).
Instrukcja
Sposób korzystania z Elektronicznej Skrzynki Podawczej opisany został na stronie http://epuap.gov.pl
Akceptowane formaty dokumentów
W Elektronicznej Skrzynce Podawczej akceptowane są formaty dokumentów elektronicznych wymienione w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. Nr 212 poz. 1766):
dokumenty tekstowe lub tekstowo – graficzne:
- .rtf (Rich Text Format), dokumenty w postaci sformatowanego tekstu,
- .pdf (Portable Dokument Format), dokumenty dla przeglądarki Adobe Reader,
- .doc dokumenty w postaci sformatowanego tekstu,
- .odt (Open Document), dokumenty w formacie Open Office,
pliki graficzne:
- .jpg (.jpeg),
- .gif,
- .tif (.tiff),
pliki skompresowane:
- .zip format kompresji plików ZIP,
- .rar format kompresji plików RAR.
Doręczanie dokumentów na informatycznych nośnikach danych
W przypadku doręczania dokumentów elektronicznych na informatycznych nośnikach danych należy je dostarczyć w godzinach pracy (8.15 – 16.15) do Kancelarii Ogólnej MRiPS, ul. Brackiej 4A. Obowiązują formaty plików analogiczne do formatów akceptowalnych podczas korzystania z Elektronicznej Skrzynki Podawczej. Akceptowalnymi nośnikami danych są: pamięć masowa USB 1.1/2.0, płyta CD-RW, płyta DVD-RW. Ponadto należy pamiętać, aby informatyczny nośnik danych, na którym doręcza się dokument elektroniczny umożliwiał zapis Urzędowego Poświadczenia Odbioru.
Zasady przyjmowania korespondencji za pomocą poczty elektronicznej
Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, która spełnia następujące wymogi określone w art. 63 ust. 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeksu postępowania administracyjnego:
„Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych.”
Oznacza to, że treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie:
- osoby (imienia i nazwiska), od której pochodzą,
- adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy i numeru domu),
- przedmiotu sprawy, której dotyczy.