Stacja Krzyż - konsultacje PKP
19.05.2022
PKP PLK S.A. do dnia 7 czerwca 2022 r. przeprowadza konsultacje społeczne dotyczące modernizacji stacji Krzyż. Celem konsultacji jest zapoznanie mieszkańców i właścicieli nieruchomości o planowanej inwestycji, przedstawienie zakresu rzeczowego oraz proponowanych rozwiązań projektowych. W trakcie konsultacji mieszkańcy mogą zgłaszać swoje opinie i pytania na adres:
konsultacje-st.krzyz@plk-sa.pl.
Po zakończeniu konsultacji planowane jest spotkanie informacyjne podsumowujące zgłoszone problemy i stanowiska.
Cel inwestycji
1. Dostosowanie infrastruktury kolejowej do potrzeb klientów
2. Skrócenie czasu przejazdu, poprawa punktualności połączeń pasażerskich i towarowych
3. Zwiększenie dostępności transportu kolejowego
Opis inwestycji
Cel projektu
o Kompleksowa modernizacja stacji Krzyż wraz z przyległymi odcinkami linii kolejowych nr 203 Tczew – Piła – Gorzów Wlkp. - Kostrzyn i 351 Poznań - Szczecin;
o Skrócenie czasu jazdy dzięki zwiększeniu prędkości jazdy i zapewnieniu bezkolizyjnych wjazdów i wyjazdów ze stacji;
o Poprawa przepustowości linii kolejowych poprzez zabudowę nowoczesnych systemów sterowania ruchem kolejowym i bezkolizyjnych łącznic;
o Dostosowanie rozkładu jazdy pociągów do oczekiwań podróżnych;
o Ułatwienie dostępu do informacji pasażerskiej oraz informacji dla przewoźników;
o Poprawa szeroko pojętego bezpieczeństwa – zarówno w ruchu pociągów jak i bezpieczeństwa pasażerów na stacji, dzięki modernizacji systemów sterowania ruchem kolejowym, zabudowanie nowoczesnych peronów oraz systemu monitoringu wizyjnego;
o Zapewnienie interoperacyjności kolei w tym dostosowanie do wymagań sieci TEN-T w europejskim kolejowym korytarzu transportowym Bałtyk - Adriatyk;
o Zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko poprzez zmniejszenie emitowanego hałasu i drgań dzięki nowoczesnym rozwiązaniom w zakresie nawierzchni torowej oraz redukcja emisji spalin dzięki elektryfikacji.
Zakres inwestycji
o Dostosowanie infrastruktury technicznej linii do prognozowanych wielkości przewozów pasażerskich – zmiana układu geometrycznego stacji, budowa nowych torów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, likwidacja zbędnej infrastruktury, uporządkowanie stacji i terenów wyłączonych z użytkowania;
o Zabudowa urządzeń DSAT (detekcji stanów awaryjnych taboru);
o Zabudowa monitoringu wizyjnego na terenie stacji (w przejściu podziemnym, na peronach i placach składowych);
o Przystosowanie torów stacyjnych do obsługi pociągów o długości do 750 m;
o Remonty, przebudowa lub budowa nowych obiektów inżynieryjnych, takich jak przepusty, wiadukty, mosty oraz przejście podziemne.
o Likwidacja istniejącej kładki i budowa nowego przejścia podziemnego zlokalizowanego w osi wyjścia z parku, łączącego obie części miasta. Zakładana szerokość ok. 6 m, każde wyjście z przejścia będzie wyposażone w schody stałe i windę;
o Przebudowa systemu odwodnienia stacji.
Zakładane do uzyskania parametry techniczne inwestycji (stacji Krzyż)
o Maksymalna prędkość dla pociągów pasażerskich – 160 km/h dla linii 203 i 120 km/h dla linii nr 351, dla pociągów towarowych – 120 km/h na obu liniach;
o Przebudowa i rozbudowa układów torowych stacji – torów głównych zasadniczych linii kolejowej nr 203 i 351 oraz torów głównych dodatkowych i bocznych. Przebudowa zachodniej i wschodniej głowicy stacyjnej;
o Budowa dwóch dodatkowych torów od linii kolejowej nr 203 do linii kolejowej nr 351
w kierunku Poznania Głównego i Szczecina Głównego;
o Zaprojektowanie toru do awaryjnego odstawiania uszkodzonych wagonów kolejowych przewożących towary niebezpieczne;
o Budowa nowych peronów o wysokości 76 cm, wyposażonych w niezbędne udogodnienia: ławki, gabloty informacyjne, tablice Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP) oraz wiaty peronowe, a także ułatwienia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się:
Instrukcja korzystania z plików kmz /Google Earth/:
1. Pobrać plik, zapisać i wypakować na dysku komputera.
2. W przeglądarce internetowej wpisać adres: https://www.google.com/earth/
3. Po załadowaniu się strony należy wybrać z umieszonego w lewym górnym rogu menu zakładkę Projekty, a następnie polecenie Otwórz oraz kliknąć Importuj plik KML z komputera.
Materiały
PKP - konsultacje społecznePKP_konsultacje_spoleczne_202205.pdf 0.57MB PKP konsultacje
PKP_konsultacje_202205.zip 40.48MB