Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
Miejsce
Urząd Gminy Buczkowice, pokój nr 12
Prowadzący sprawę
Małgorzata Duraj, Inspektor
Telefon: 33 499 00 66 wew. 16
Zgłaszający
Osoba, która utraciła dowód osobisty lub uszkodziła dowód osobisty w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym identyfikację jego posiadacza
Wymagane dokumenty
- wypełniony formularz zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego,
- uszkodzony dowód osobisty - tylko w przypadku zgłoszenia uszkodzenia dowodu osobistego,
- pełnomocnictwo szczególne - tylko w przypadku działania przez pełnomocnika
Sposoby zgłoszenia utraty/uszkodzenia dowodu
- osobiście w organie dowolnej gminy na terenie Rzeczypospolitej Polskiej
- osobiście lub za pomocą poczty lub telefaksu, dowolnemu konsulowi Rzeczypospolitej Polskiej,
- w formie dokumentu elektronicznego, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, w organie gminy, który wydał dowód osobisty,
- za pomocą usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji po uwierzytelnieniu w sposób określony w art. 20a ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne może dokonać posiadacz dowodu osobistego.
- zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego może dokonać pełnomocnik legitymujący się pełnomocnictwem szczególnym do dokonania zgłoszenia.
W przypadku gdy posiadacz dowodu osobistego nie posiada zdolności do czynności prawnych lub posiada ograniczoną zdolność do czynności prawnych zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego dokonuje jego rodzic, opiekun prawny lub kurator.
Zaświadczenie
Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał osobistego zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego wydaje się pisemne zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.
Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w formie dokumentu elektronicznego oraz posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu w placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej zaświadczenie wydaje się na żądanie.
Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, nie dłużej jednak niż przez 2 miesiące.
Materiały
DO/F/2 - Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistegoformularz_do_f_2.pdf 0.14MB www.gov.pl/web/gov/zglos-utrate-lub-uszkodzenie-swojego-dowodu-osobistego-uniewaznij-dowod
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych Dz.U. 2020 poz. 332
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 stycznia 2020 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu Dz.U. 2020 poz. 31
- Pierwsza publikacja:
- 03.02.2021 10:26 Jakub Kwaśny
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Małgorzata Duraj
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego | 3.0 | 08.02.2021 12:15 Jakub Kwaśny |
Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego | 2.0 | 03.02.2021 10:32 Jakub Kwaśny |
Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego | 1.0 | 03.02.2021 10:26 Jakub Kwaśny |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP