WÓJT GMINY SKÓRZEC OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO ds. księgowości budżetowej
12.12.2025 r.
WÓJT GMINY SKÓRZEC OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO
ds. księgowości budżetowej
I. Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy Skórzec ul. Siedlecka 3, 08-114 Skórzec
II. Stanowisko pracy: ds. księgowości budżetowej
III. Nazwa komórki organizacyjnej: Referat Finansowy
IV. Wymiar czasu pracy: pełny wymiar czasu pracy
V. Niezbędne wymagania od kandydatów:
-
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego i przestępstwo skarbowe umyślne,
- nieposzlakowana opinia,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym ds. księgowości budżetowej,
- znajomość procedur administracyjnych oraz regulacji prawnych ze szczególną znajomością ustaw: o samorządzie gminnym; o pracownikach samorządowych; o finansach publicznych; o rachunkowości; Kodeksu postępowania administracyjnego,
oraz rozporządzeń: w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów; wydatków; przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych; w sprawie sprawozdawczości budżetowej; w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych; w zakresie operacji finansowych; w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
-
- wykształcenie średnie ekonomiczne lub wykształcenie wyższe o specjalności: ekonomia, administracja, finanse i rachunkowość, matematyka finansowa,
VI. Dodatkowe wymagania od kandydatów:
- minimum dwuletni staż pracy w księgowości budżetowej,
- predyspozycje osobowe: umiejętność analitycznego myślenia i wyciągania wniosków, umiejętność planowania pracy, umiejętność wykorzystania posiadanej wiedzy, umiejętność zwięzłego i jasnego formułowania myśli w formie pisemnej i ustnej, umiejętność współdziałania w zespole, łatwość nawiązywania kontaktów, dobra organizacja pracy, obowiązkowość, dokładność, rzetelność, komunikatywność, odporność na stres, samodzielność, myślenie strategiczne.
- znajomość organizacji jednostek samorządu terytorialnego i ich zadań,
- umiejętność obsługi komputera i programu MS Office,
- dyspozycyjność,
- posiadanie prawa jazdy kategorii B.
VII. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
Stanowisko pracy wyposażone w sprzęt komputerowy niezbędny do realizacji zadań na tym stanowisku. Pomieszczenie biurowe na piętrze, praca wymagająca szczególnej koncentracji. Kontakt z klientem zewnętrznym.
Miejsce pracy Urząd Gminy Skórzec ul. Siedlecka 3, praca jednozmianowa od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00-16.00.
VIII. Zadania wykonywane na stanowisku:
- prowadzenie księgowości w zakresie dochodów i wydatków budżetowych;
- klasyfikowanie dochodów i wydatków budżetowych;
- nadzór i wstępna kontrola kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji finansowych i gospodarczych;
- przygotowywanie przelewów bankowych;
- sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych;
- sporządzanie sprawozdań w zakresie operacji finansowych;
- współpraca przy opracowywaniu projektu budżetu gminy i zmian w budżecie gminy;
- przyjmowanie, sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym faktur i rachunków;
- dekretowanie i księgowanie dowodów księgowych;
- prowadzenie ewidencji kont rozrachunkowych i weryfikacja sald kont;
- przestrzeganie dyscypliny finnów publicznych z zakresu wykonywania czynności;
- archiwizowanie dokumentów księgowych;
- zastępowanie w czasie nieobecności pracowników na stanowisku ds. księgowości budżetowej;
- wykonywanie innych poleceń związanych z realizacją zadań wykonywanych na stanowisku, wydawanych przez bezpośredniego przełożonego lub Wójta Gminy.
IX. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej,
- kwestionariusz osobowy - według wzoru dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego i umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- kopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje,
- oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych kandydata,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych podanych dobrowolnie w celu rekrutacji (np. zdjęcie, hobby, stan cywilny),
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalające na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym (w przypadku zatrudnienia, kandydat zostanie skierowany na badania wstępne),
- kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydatów zamierzających skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych
Wszystkie oświadczenia składane przez kandydata, cv, list motywacyjny oraz kwestionariusz osobowy powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem z bieżącą datą, zaś kserokopie składanych dokumentów poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
X. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Skórzec w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
XI. Miejsce i termin złożenia dokumentów oraz procedura naboru.
1. Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Skórzec w Biurze Obsługi Interesanta albo przesłać drogą pocztową na adres Urzędu Gminy Skórzec; ul. Siedlecka 3, 08-114 Skórzec, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „ds. księgowości budżetowej” w terminie do dnia 22 grudnia 2025 r. (decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu) do godziny 13.00.
2. Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i adresu poczty elektronicznej.
3. O poszczególnych etapach naboru - analiza dokumentów, test/rozmowa kwalifikacyjna, będą informowani telefonicznie lub drogą elektroniczną - wyłącznie kandydaci spełniający wymogi formalne określone w ogłoszeniu o naborze, w ciągu 5 dni od daty upływu terminu składania dokumentów.
4. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Gminy niekompletne lub po terminie, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
5. Informacja o wynikach konkursu będzie umieszczona na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Skórzec, ul. Siedlecka 3 oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (https://samorzad.gov.pl/web/gmina-skorzec/).
6. W przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów dokumentów. Z osobami podejmującymi po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym umowę o pracę zawiera się na czas określony (6 miesięcy).
7. Zgodnie z art. 26 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych małżonkowie oraz osoby pozostające ze sobą w stosunku pokrewieństwa do drugiego stopnia włącznie lub powinowactwa pierwszego stopnia oraz stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli nie mogą być zatrudnieni w jednostce samorządu terytorialnego, jeżeli powstałby między tymi osobami stosunek bezpośredniej podległości służbowej.
Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych dla kandydatów do pracy
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO) (Dz.U. UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informuję, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest: Gmina Skórzec, reprezentowana przez Wójta Gminy, ul. Siedlecka 3, 08-114 Skórzec, tel.: 25 308 11 30.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD) – Pana Stefana Książka, który w jego imieniu nadzoruje sferę przetwarzania danych osobowych. Z IOD można kontaktować się pod adresem mail: iod-sk@tbdsiedlce.pl .
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD) – Pana Stefana Książka, wszelkie pytania związane z przetwarzaniem danych osobowych można kierować na adres e-mail: iod-sk@tbdsiedlce.pl.
- Pani/Pana* dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji procesu rekrutacji, w szczególności w celu oceny Pani/Pana* kwalifikacji zawodowych, zdolności i umiejętności potrzebnych do pracy na stanowisku, na które Pani/Pan* aplikuje.
- Podstawą prawną przetwarzania jest realizacja obowiązku prawnego ciążącego na administratorze - art. 6 ust. 1 lit. c), RODO, tj.:
- art. 22¹ kodeksu pracy określający zakres danych żądanych od osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- art. 4, 6, ustawy o pracownikach samorządowych – określenie form zatrudnienia pracowników samorządowych oraz wymogi dotyczące pracowników samorządowych
- Pani/Pana* dane osobowe przetwarzane będą w zakresie:
- imię (imiona) i nazwisko,
- data urodzenia,
- dane kontaktowe wskazane przez Panią/Pana*,
- wykształcenie,
- kwalifikacje i doświadczenie zawodowe,
- przebieg dotychczasowego zatrudnienia,
- obywatelstwo,
- informacje o niekaralności,
- informacje o stanie zdrowia,
- kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność*.
- Oprócz danych, o których mowa w ust 6 niniejszej klauzuli, pozostałe Pani/Pana* dane osobowe mogą być przetwarzane na podstawie zgody na ich przetwarzanie - art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, zgodnie z Art. 221a Kodeksu pracy. Szczególne kategorie danych mogą być przetwarzane na podstawie zgody wyłącznie wtedy, gdy będą przekazane z Pani/Pana* własnej inicjatywy, zgodnie z Art. 221b Kodeksu pracy.
- Odbiorcami Pani/Pana* danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty i organy uprawnione przepisami prawa.
- Dokumenty aplikacyjne, w tym zawierające dane osobowe, kandydata wybranego w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych i będą przechowywane na zasadach wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów będą przechowywane przez okres 1 miesiąca od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru. W przypadku nieodebrania dokumentów aplikacyjnych przez kandydatów w powyższym terminie, zostaną one mechanicznie zniszczone. Pozostała dokumentacja z przebiegu procesu rekrutacji jest przechowywana zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
- Z wyjątkami określonymi w przepisach prawa posiada Pani/Pan* prawo: dostępu do treści swoich danych, do ich sprostowania, usunięcia w przypadkach określonych w art. 17 RODO, ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18 RODO, prawo wniesienia sprzeciwu w przypadkach określonych w art. 21 RODO, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Podanie przez Panią/Pana* danych osobowych jest obowiązkowe w zakresie określonym przepisami prawa, niepodanie danych będzie skutkowało pozostawieniem kandydatury bez rozpatrzenia w procesie rekrutacji. Podanie danych dodatkowych jest dobrowolne, na podstawie wyrażonej zgody przez Panią/Pana* na ich przetwarzanie.
- Ma Pani/Pan* prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan*, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana* dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
- Pani/Pana* dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również nie będą profilowane.
* niewłaściwe skreślić