INFORMACJA – nowy obowiązek dla właścicieli, użytkowników wieczystych lub zarządców obiektów, które pełniły funkcje ochronne
W związku z art. 207 ust. 3 ustawy z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej, wprowadzony został nowy obowiązek dla właścicieli, użytkowników wieczystych lub zarządców obiektów budowlanych albo ich części, które przed dniem wejścia w życie ustawy pełniły funkcję budowli ochronnej, w szczególności stanowiły schron albo ukrycie. Ww. osoby zobowiązane są zawiadomić o tym fakcie wójta gminy w terminie 90 dni od dnia wejścia w życie ustawy, tj. do dnia 31 marca 2025.
W zawiadomieniu należy podać:
dokładny adres nieruchomości, w której zlokalizowana była budowla ochronna lub numer działki na której ww. nieruchomość jest usytuowana,
tytuł prawny do przedmiotowej nieruchomości lub jej części, albo informację o sprawowaniu zarządu nad tym obiektem,
niezbędne informacje umożliwiające kontakt z właścicielem, użytkownikiem wieczystym lub zarządcą.
W związku z powyższym prosimy o przekazanie stosownych informacji:
- osobiście
- pisemnie
- elektronicznie