Zapytanie ofertowe
Zapytanie ofertowe w ramach postępowania zakupowego „Roboty budowlane przy kościele parafialnym pw. Narodzenia NMP w Konstantynowie Łódzkim – etap 2” dofinansowanego z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków (wstępna promesa nr Edycja2PROZ/2023/430/PolskiLad)
1. Nazwa i adres Zamawiającego:
Parafia Rzymsko-Katolicka
Pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny
Plac Kościuszki 4/5
95-050 Konstantynów Łódzki
NIP: 727-13-48-351
REGON: 040025428
2. Tryb udzielenia zamówienia:
- Zamawiający realizuje projekt (dalej „Projekt”) „Roboty budowlane przy kościele parafialnym pw. Narodzenia NMP w Konstantynowie Łódzkim – etap 2”, który pozyskał dofinansowanie (wstępna promesa nr Edycja2PROZ/2023/430/PolskiLad) z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w ramach Polskiego Ładu. Podmiotem udzielającym dofinansowania jest Gmina Konstantynów Łódzki.
- Zamówienie udzielane jest w trybie postępowania ofertowego.
- Niniejsze zamówienie nie podlega przepisom ustawy Prawo zamówień publicznych.
- W uzasadnionych wypadkach, w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający może zmodyfikować lub uzupełnić treść zaproszenia do składania ofert.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia (odwołania) postępowania na każdym etapie, a także nie wybrania żadnej z oferty bez podawania przyczyny oraz bez prawa roszczeń Wykonawców do zwrotu kosztów uczestnictwa w postępowaniu. O unieważnieniu (odwołaniu) postępowania, czy też nie wybraniu żadnej oferty, Zamawiający poinformuje oferentów na stronie internetowej, na której upubliczniono niniejsze ogłoszenie.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia z zapytaniem dotyczącym dodatkowych informacji, dokumentów lub wyjaśnień, w szczególności w związku z weryfikacją oświadczeń złożonych przez oferentów.
- Niniejsze zaproszenie do składania ofert nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych ani ofert wariantowych.
- Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego zapytania ofertowego.
- Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
- Ofertę należy sporządzić w języku polskim.
3. Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane przy kościele parafialnym pw. Narodzenia NMP w Konstantynowie Łódzkim (wpisanym do wojewódzkiej ewidencji zabytków oraz gminnej ewidencji zabytków) polegające na naprawie elewacji w górnej części na nawie głównej do poziomu dachu nad nawami bocznymi i malowania wg odnowionej wieży kościoła wraz z wymianą okien nad nawami bocznymi.
4. Warunki wykonania prac:
- Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z:
- przedmiarem robót i stanowiskiem Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 09 marca 2023 r. – stanowiącymi załączniki nr 5 i 6 do niniejszego zapytania ofertowego,
- warunkami wynikającymi z obowiązujących przepisów technicznych i prawa budowlanego,
- wymaganiami wynikającymi z ustawy Prawo budowlane, ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, obowiązujących Polskich Norm i aprobat technicznych,
- zasadami rzetelnej wiedzy.
- Prace muszą zostać wykonane wyłącznie z użyciem materiałów wysokiej jakości, przeznaczonych do pracy przy zabytkach i dostosowanych do przedmiotu zamówienia. Oferenci zobowiązani są do przedstawienia na żądanie Zamawiającego listy materiałów (rodzaj materiału, producent oraz oznaczenie) pozwalające jednoznacznie zidentyfikować materiał, które planują wykorzystać przy prowadzeniu prac.
- Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania i przedłożenia Zamawiającemu pozytywnej opinii ŁWKZ w zakresie wykonywanych prac, przed przystąpieniem do realizacji zamierzenia
- Przedmiot zamówienia musi zostać wykonany w terminie do 31 października 2024 r.
- Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia min. 60 miesięcy gwarancji i rękojmi za wady na wykonane roboty budowlane, objęte niniejszym zamówieniem.
5. Opis warunków udziału w postępowaniu:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się oferenci, którzy:
- posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania – na podstawie złożonego oświadczenia zawartego w treści oferty,
- posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonania niniejszego zamówienia – na podstawie złożonego oświadczenia zawartego w treści oferty,
- dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – na podstawie złożonego oświadczenia zawartego w treści oferty,
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we wskazanych terminach – na podstawie złożonego oświadczenia zawartego w treści oferty,
- zagwarantują, że okres gwarancji i rękojmi za wady dla przedmiotu zamówienia wyniesie min. 60 miesięcy od dnia odbioru końcowego – na podstawie złożonego oświadczenia zawartego w treści oferty,
- wykażą, że przed upływem terminu składania ofert wykonali należycie, w ciągu ostatnich 10 lat, minimum jedno zadanie robót budowlanych przy obiekcie zabytkowym wpisanym do rejestru zabytków, wojewódzkiego rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków, na kwotę minimum 300.000 zł brutto. Warunek uznaje się za spełniony, jeśli oferent złoży wypełniony i podpisany Wykaz zrealizowanych robót budowlanych zgodnie z załącznik nr 4, potwierdzający spełnienie ww. warunku,
- wykażą, że prowadzą działalność remontowo-budowlaną minimum przez okres 10 lat,
- wykażą, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1.000.000 zł.
2. Przed złożeniem oferty Zamawiający wymaga przeprowadzenia wizji lokalnej przez oferenta. Terminy przeprowadzenia wizji lokalnej: 27 maja 2024 r. lub 03 czerwca 2024 r. w godz. 9.00 – 15.00. Zamawiający odrzuci ofertę bez odbycia wizji lokalnej. W celu potwierdzenia wizji lokalnej do oferty zależy przedłożyć protokół z przeprowadzonej wizji (wg załącznika nr 2).
6. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków dopuszczających:
W zakresie określonym w części 5 pkt 1 lit. f – warunek uznaje się za spełniony, jeśli oferent złoży wypełniony i podpisany Wykaz zrealizowanych robót budowlanych zgodnie z załącznik nr 4, potwierdzający spełnienie ww. warunku oraz dostarczy odpowiednie dokumenty potwierdzające wiarygodność wskazanych w Wykazie zrealizowanych robót budowlanych (np. załączy protokoły odbioru prac, zaświadczenia urzędowe, listy rekomendacyjne podpisane przez inwestora itp.).
Oferta, która nie spełnia któregokolwiek z warunków określnych w części 5 niniejszego zapytania zostanie odrzucona ze względów formalnych i nie będzie analizowana merytorycznie. W Przypadku odrzucenia oferty oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie wobec Zamawiającego.
7. Termin, sposób i miejsce składania ofert:
- Termin składania ofert do dnia: 24 czerwca 2024 r. do godz. 10.00
- Dopuszcza się złożenie oferty w formie papierowej za pośrednictwem poczty, kuriera lub osobiście.
- Miejsce składania ofert: siedziba Zamawiającego – Parafia Rzymsko-Katolicka Pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny, ul. Zgierska 4/5, 95-050 Konstantynów Łódzki.
- Oferty należy składać na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.
- Osoba podpisująca ofertę musi być upoważniona do reprezentowania oferenta. W przypadku, jeśli prawo reprezentacji nie wynika z publicznych rejestrów jak CEiDG albo KRS należy dołączyć pełnomocnictwo. Oferta, do której nie dołączono pełnomocnictwa będzie uznana za nieważną.
- Oferty niekompletne (tj. niezawierające wszystkich obowiązkowych elementów) lub złożone po wyznaczonym terminie bądź bez udokumentowania odbycia wizji w terenie nie będą brały udziału w postepowaniu. Zamawiający nie ma obowiązku wezwania oferenta do uzupełnienia oferty o brakujące dokumenty.
- Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do złożenia oferty.
- Za termin złożenia oferty przyjmuje się termin dostarczenia oferty do Zamawiającego (nie decyduje data nadania listu poleconego), w tym godzinę dostarczenia. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Zamawiający nie zwraca przesłanych ofert.
8. Kryteria wyboru ofert i opis sposobu ich obliczania:
Cena – 100%
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta posiadająca najniższą cenę oraz spełniająca wszystkie kryteria formalne opisane w części 5 i udokumentowane zgodnie z treścią niniejszego zapytania.
Do oceny oferty będzie brana pod uwagę łączna wartość brutto.
Cena brutto oznacza cenę z należnym podatkiem VAT.
W przypadku, gdy co najmniej dwóch oferentów spełniających kryteria dostępu złoży oferty na tę samą kwotę wynagrodzenia, oferenci zostaną poproszeni o złożenie ofert uzupełniających.
9. Dodatkowe warunki:
- Termin związania ofertą: 45 dni kalendarzowych. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
- Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia.
- Podana w ofercie kwota brutto obejmuje wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia w tym m.in. ewentualny podatek VAT i/lub wszelkie obciążenia z tytułu ubezpieczeń społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych, funduszu pracy i innych – jeżeli wystąpi obowiązek ich zapłacenia.
- Ewentualne roboty zamienne, które wystąpią podczas procesu realizacji zamówienia muszą zostać wykonane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej oraz wymagają zgody Zamawiającego.
- Przyjmuje się, że robotami zamiennymi są roboty ujęte w opisie przedmiotu zamówienia, nieprzewidziane do wykonania wg odpowiedniej technologii i z konkretnych materiałów i urządzeń, lecz za zgodą Zamawiającego wykonane w innej technologii, z innych materiałów i przy zastosowaniu innych urządzeń.
- Przez zamówienie dodatkowe należy rozumieć takie zamówienie, które nie zostało ujęte w opisie przedmiotu zamówienia określający przedmiot zamówienia podstawowego oraz objęte treścią zapytania ofertowego, a jego wykonanie jest niezbędne do zapewnienia prawidłowości całego zamówienia, a Wykonawca nie był w stanie ich przewidzieć, z zastrzeżeniem pkt 7 i 8. Zakres wskazanych robót musi wynikać ze sporządzonego i zatwierdzonego protokołu i konieczności wystąpienia robót, natomiast warunki udzielenia zamówienia muszą być równoważne do warunków zamówienia podstawowego.
- Ewentualne roboty, które nie zostały ujęte w opisie przedmiotu zamówienia związanym z niniejszym zapytaniem ofertowym, a są naturalną konsekwencją procesu budowalnego i w naturalny sposób z niego wynikają, uznaje się, że wykonawca robót dysponując opisem przedmiotu zamówienia powinien przewidzieć je jako konieczne do wykonania mimo, że opis przedmiotu zamówienia literalnie ich nie wymienia. De facto roboty te są ściśle związane z przedmiotem zamówienia. Wynika to z zawodowego charakteru wykonywanych przez wykonawcę robót budowlanych czynności i przypisanego do nich określonego poziomu wiedzy i doświadczenia zawodowego. Tego typu roboty muszą zostać zrealizowane w ramach zaoferowanej ceny ryczałtowej.
- Za roboty dodatkowe nie można uznać robót, które wynikają z wykonania większych ilości robót, na podstawie opisu przedmiotu zamówienia wskazanego na etapie zapytania ofertowego, gdyż w istocie to roboty, które stanowią przedmiot zamówienia. W interesie wykonawcy leży własna ocena robót budowlanych przewidzianych do wykonania oraz uwzględnienie wszelkich innych okoliczności, które mogą mieć wpływ na cenę. Takie roboty Wykonawca ma obowiązek wykonać w ramach oferowanej ceny ryczałtowej.
- Wszelkie ewentualne kosztorysy wykonywane w trakcie prowadzonych robót w przypadku wystąpienia ewentualnych robót zamiennych lub dodatkowych, których nie da się oszacować na etapie przygotowania oferty leżą po stronie Wykonawcy.
10. Wynagrodzenie wykonawcy:
Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy płatne będzie w całości po należytej realizacji przedmiotu zamówienia i podpisaniu końcowego odbioru robót na rachunek Wykonawcy. Szczegółowe warunki wypłaty wynagrodzenia zostaną zawarte w umowie z Wykonawcą.
11. Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia:
Ks. Leszek Kaźmierczak
Telefon: +48 501 622 466
e-mail: leszek_kazmierczak@poczta.onet.pl
12. Rozstrzyganie sporów:
Ewentualne spory w relacjach z wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, poddane zostaną mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczpospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu.
Materiały
Załącznik nr 1 - Formularz ofertowyZał1Formularz_ofertowy.pdf 0.22MB Załącznik nr 2 - Oświadczenie o odbyciu obowiązkowej wizji lokalnej
Zał2Oświadczenie_o_odbyciu_obowiązkowej_wizji_lokalnej.pdf 0.18MB Załącznik nr 3 - Klauzula dotycząca ochrony danych osobowych
Zał3Klauzula_dot_ochrony_danych_osobowych.pdf 0.11MB Załącznik nr 4 - Wykaz wykazanych robót
Zał4Wykaz_wykazanych_robót.pdf 0.19MB Załącznik nr 5 - Przedmiar robót
Zał5Przedmiar_robót.pdf 2.93MB Załącznik nr 6 - Stanowisko Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zzabytków znak: WUOZ-ZN.5183.171.2023.MZ z dnia 09 marca 2023 r.
Zał6Stanowisko_ŁWKZ.pdf 0.96MB
INFORMACJA O WYBORZE OFERTY
Dotyczy: postepowania zakupowego „Roboty budowlane przy kościele parafialnym pw. Narodzenia NMP w Konstantynowie Łódzkim – etap 2” (dofinansowanego z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków – wstępna promesa nr Edycja2PROZ/2023/430/PolskiLad)
Zamawiający:
Parafia Rzymsko-Katolicka
Pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny
Plac Kościuszki 4/5
95-050 Konstantynów Łódzki
Termin otwarcia ofert: lipca 2024 r. o godz.
Wykaz Wykonawców, którzy złożyli oferty:
- MILMA – ZYGMUNT MATUSIAK, ELŻBIETA MILCZAREK SPÓŁKA JAWNA, ul. Boruty 14, 95-100 Zgierz;
- TATAMI POLAND MIECZYSŁAW PAJSZCZYK, ul. Łódzka 57, 95-050 Konstantynów Łódzki;
Wskazanie wybranej oferty:
TATAMI POLAND MIECZYSŁAW PAJSZCZYK, za cenę brutto 407 059,01 zł (słownie: czterysta siedem tysięcy pięćdziesiąt dziewięć złotych 01/100), w tym podatek VAT o stawce 23%.
Uzasadnienie wyboru oferty:
Oferta spełnia wszystkie wymogi formalne, a Oferent przedstawił najniższą cenę za wykonanie usługi.
Materiały
Inforrmacja o wyborze ofertyInformcja_o_wyborze_oferty.pdf 0.25MB
- Pierwsza publikacja:
- 23.05.2024 12:59 Justyna Siciarz
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Referat Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Zapytanie ofertowe | 3.0 | 05.07.2024 12:08 Justyna Siciarz |
Zapytanie ofertowe | 2.0 | 23.05.2024 13:02 Justyna Siciarz |
Zapytanie ofertowe | 1.0 | 23.05.2024 12:59 Justyna Siciarz |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP