Konstantynów Łódzki, dnia 29 lipca 2024 r.
GPN.6731.01.2023
DECYZJA
Na podstawie art. 59 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977, ze zm.) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
Burmistrz Konstantynowa Łódzkiego
- Nakazuje Pani … i Panu … małż. … – właścicielom działki nr ewid. … w obrębie K-15, położonej w Konstantynowie Łódzkim przy ul. … , przywrócenie poprzedniego sposobu zagospodarowania części ww. nieruchomości zlokalizowanej na terenie przeznaczonym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną.
- Wyznacza termin 7 dni, od dnia, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna, na przywrócenie poprzedniego sposobu zagospodarowania części działki nr ewid. … w obrębie K-15 zlokalizowanej na terenie przeznaczonym pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną pod rygorem nałożenia grzywny przez organ egzekucyjny.
Uzasadnienie
Dnia 30.10.2023 r. do tutejszego urzędu wpłynął wniosek Pani … i Pana … w sprawie wszczęcia postępowania w przedmiocie użytkowania terenu działki nr ewid. … w obrębie K-15, położonej przy ul. … w Konstantynowie Łódzkim, niezgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
Wnioskodawcy domagali się wszczęcia postępowania administracyjnego w przedmiocie wykorzystania i zagospodarowania przestrzennego części w.w działki gruntu w całości pod … prowadzoną przez … z siedzibą w … ul. …, …., tj. niezgodnie z przeznaczeniem określonym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, który przewiduje dla ½ części tej działki przeznaczenie pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną (13MN) oraz w następstwie przeprowadzonego postępowania wydania decyzji wtrzymania dotychczasowego sposobu użytkowania działki i nakazania właścicielowi przywrócenia poprzedniego sposobu zagospodarowania terenu.
Jako dowód do wniosku załączone zostały, na dysku USB, zdjęcia z okresu od 05.04.2023 r. do 19.10.2023 r. wykonane o różnych porach dnia.
Własność działki nr ewid. … w obrębie K-15 zweryfikowano na podstawie danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków, prowadzonej przez Starostwo Powiatowe
w Pabianicach, do których tutejszy urząd ma dostęp (wydruk informacji o działce w aktach sprawy).
Zawiadomieniem z dnia 27.11.2023 r., znak: GPN.6731.01.1.2023, zostało wszczęte postępowanie administracyjne w przedmiotowej sprawie.
Pismem z dnia 01.12.2023 r., znak: GPN.6731.01.3.2023, Organ wezwał Panią … i Pana … do przedłożenia pełnomocnictwa osób, które podpisały się pod wnioskiem ewentualnie o podanie ich danych osobowych tj. imienia i nazwiska oraz adresu do korespondencji.
W odpowiedzi na ww. pismo, w dniu 11.12.2023 r., Pani … dostarczyła do Referatu Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości listę osób podpisanych pod wnioskiem wraz z ich danymi osobowymi.
Biorąc pod uwagę, że pod wnioskiem podpisały się 43 osoby organ wystosował pismo znak: GPN.6731.01.4.2023 z dnia 15.12.2023 r., w którym poinformował wszystkie strony postępowania, że zgodnie z art. 49 §1 KPA o decyzjach i innych czynnościach podejmowanych w trakcie prowadzonego postępowania, będzie zawiadamiać strony poprzez udostępnianie pism na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego (I piętro, tablica ogłoszeń Referatu Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości) oraz w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: https://samorzad.gov.pl/web/gmina-konstantynow-lodzki/planowanie-i-zagospodarowanie-przestrzenne-miasta.
Powyższe wynika z faktu, iż na podstawie art. 49a KPA „organ może dokonywać zawiadomienia o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej w formie, o której mowa w art. 49 § 1, jeżeli w postępowaniu bierze udział więcej niż dwadzieścia stron”. Obwieszczenie o wszczęciu postępowania zostało opublikowane na oficjalnej stronie internetowej Urzędu Miejskiego w dniu 09.01.2024 r.
Po zapoznaniu się ze złożonymi dokumentami, pismem z dnia 29.01.2024 r. znak: GPN.6731.01.5.2023, organ wyznaczył termin przeprowadzenia oględzin nieruchomości objętej przedmiotowym postępowaniem na dzień 15.02.2024 r., o czym poinformowano strony postępowania, w tym również właścicieli działki nr ewid. … w obrębie K-15.
Jednocześnie na dzień 16.02.2024 r. wyznaczony został termin przeprowadzenia dowodu z przesłuchania świadków. Przesłuchania zostały odwołane z uwagi na uchybienie, polegające na tym, że o wyznaczonym terminie przesłuchania nie zostały powiadomione strony postępowania, gdyż zgodnie z art. 79 § 1 i 2 KPA „strona powinna być zawiadomiona o miejscu i terminie przeprowadzenia dowodu ze świadków, biegłych lub oględzin przynajmniej na siedem dni przed terminem. Strona ma prawo brać udział w przeprowadzeniu dowodu, może zadawać pytania świadkom, biegłym i stronom oraz składać wyjaśnienia”.
W trakcie przeprowadzonych w dniu 15.02.2024 r. oględzin ustalono, że cała powierzchnia działki nr ewid. … w obrębie K-15 jest ogrodzona. Od strony ul. … na działce znajdują się 2 kontenery, mauzery oraz stacja trafo stanowiąca własność PGE. Część działki, w obszarze przeznaczonym pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, jest nieutwardzona, znajdują się na niej płyty betonowe, kręgi betonowe i ziemia. Pozostała część działki w terenie mieszkaniowym jest utwardzona z wyznaczonymi białymi liniami miejscami postojowymi w ilości 6 sztuk. W momencie przeprowadzania oględzin na części mieszkaniowej znajdowały się 3 samochody osobowe oraz koparka kołowa. Ponadto na działce zlokalizowane są również elementy małej architektury w postaci koszy na śmieci, słupków elektrycznych oraz oświetlenie.
Na dowód przeprowadzonych oględzin sporządzony został protokół znajdujący się w aktach sprawy.
Po stwierdzeniu, iż na terenie działki, w części przeznaczonej pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, znajdują się obiekty budowlane w postaci miejsc postojowych organ pismem z dnia 15.03.2024 r., znak GPN.6731.01.8.2024, wystąpił do Wydziału Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Pabianicach, Oddział zamiejscowy w Konstantynowie Łódzkim, o udzielenie informacji czy prace związane z wykonaniem miejsc postojowych dla samochodów ciężarowych w ilości 6 sztuk na części działki nr ewid. … w obrębie K-15 (w terenie oznaczonym symbolem 13MN – przeznaczonym pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, zgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, zatwierdzonym Uchwałą nr XII/135/07 Rady Miejskiej w Konstantynowie Łódzkim z dnia 27.09.2007 roku) objęte były obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę oraz czy taki dokument został wydany.
W odpowiedzi na powyższe Kierowniczka Oddziału Zamiejscowego Wydziału Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Pabianicach, pismem znak AB.6740.118.2020.MK z dnia 27.03.2024 r. (data wpływu do Kancelarii Urzędu 29.03.2024 r.), przedstawiła wyjaśnienia, z których wynika, że Starosta Pabianicki decyzją nr 199/2020 z dnia 9 czerwca 2020 r., znak: AB.6740.118.2020.MK zatwierdził projekt budowlany i udzielił pozwolenia na budowę obejmującą pozwolenie na budowę budynku usługowego – myjni cystern spożywczych wraz z zapleczem biurowo-socjalnym, instalacji kanalizacji sanitarnej ze szczelnym zbiornikiem do gromadzenia nieczystości, instalacji kanalizacji deszczowej ze zbiornikiem retencyjnym na wody deszczowe wraz z separatorem zintegrowanym z osadnikiem oraz przepompownią służącą odprowadzaniu wód do rowu melioracyjnego na działce o numerze ewidencyjnym …, budowę instalacji energii elektrycznej wraz z oświetleniem, budowę doziemnej instalacji gazowej wraz z wewnętrzną instalacją gazu oraz instalacji wentylacji mechanicznej w budynku, na terenie działki o numerze ewidencyjnym …, obręb K-15, przy ulicy … nr … w Konstantynowie Łódzkim, na rzecz inwestora tj. Pani …, ul. … nr .…, …, prowadzącej działalność gospodarczą pod nazwą: …, ul. … nr …, ….
Ponadto decyzją nr 516/2020 z dnia 17 grudnia 2020 r„ znak: AB.6740.118.2020.MK, oraz decyzją nr 379/2022, znak: AB.6740.118.2020.MK na wniosek inwestora, Starosta Pabianicki zmienił pierwotną decyzję w zakresie zmian projektu zagospodarowania terenu zgodnie z przedłożoną dokumentacją. W załączeniu do przedstawionych wyjaśnień Kierownik Oddziału Zamiejscowego Wydziału Architektury i Budownictwa przekazała projekt zagospodarowania terenu (część rysunkową) do decyzji zamiennej nr 379/2022 z dnia 16.11.2022 r., z którego wynika lokalizacja 4 sztuk miejsc postojowych dla samochodów ciężarowych w obszarze działki nr ewid. …, obręb K-15 ulokowanej w części terenu, dla którego zgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, zatwierdzonym Uchwałą nr XII/135/07 Rady Miejskiej w Konstantynowie Łódzkim z dnia 27.09.2007 r., obowiązuje oznaczenie symbolem 6U.
W celu zweryfikowania czy część działki nr ewid. … w obrębie K-15, przeznaczona w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinna, jest wykorzystywana na cele usługowe tj. związane z prowadzoną działalnością, organ (pismami znak: GPN.6731.01.9.2023 z dnia 26.04.2024 r., GPN.6731.01.10.2023 z dnia 26.04.2024 r. oraz GPN.6731.01.11.2023 z dnia 26.04.2024 r.) wezwał w charakterze świadków właścicieli nieruchomości sąsiadujących bezpośrednio z działką nr ewid. … w obrębie K-15 tj. Panią … oraz Pana … (właścicieli działki nr ewid. … w obrębie K-15) oraz Pana … (właściciela działek nr ewid. … i … w obrębie K-15).
Przesłuchanie świadków zostało wyznaczone na dzień 17.05.2024 r. o czym poinformowano strony postępowania poprzez publikację zawiadomienia na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz listownie właścicieli działki nr ewid. … w obrębie K-15 (zawiadomienie z dnia 26.04.2024 r. znak: GPN.6731.01.13.2024).
W dniu 17.05.2024 r. na przesłuchaniu stawili się w charakterze świadków Pan … i Pan … oraz w charakterze strony postępowania Pan …. Na przesłuchaniu nie stawiła się Pani ….
Protokoły z przesłuchań, znajdujące się w aktach sprawy, stanowią dowód w sprawie.
Pan … zeznał, że na części działki nr ewid. … w obrębie K-15, przeznaczonej w planie miejscowym pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, od strony ul. … znajdują się: kontenery (2 sztuki), mauzery (kilka, kilkanaście sztuk), agregat przemysłowy, koparka, okazjonalnie wózek widłowy, samochody osobowe (codziennie do 10 sztuk), samochody ciężarowe (codziennie do 10 sztuk). Według zeznania świadka samochody ciężarowe znajdują się na terenie mieszkaniowym nie tylko przed przygotowaniem do mycia ale również w ramach postoju po myciu lub w celu naprawy jak również przemieszczają się po placu manewrowym, w tym wielogodzinne przebywanie kierowców w ciężarówkach oraz nocowanie nierzadko przy włączonych silnikach. Opisane przez świadka zagospodarowanie ma miejsce od lutego 2023 r., przy czym od kwietnia 2023 r. do dnia złożenia zeznania, trwa nieprzerwanie. Natomiast przed lutym 2023 roku teren ww. działki od strony ul. … służył obsłudze budowy prowadzonej na części działki od strony ul. ….
Jako dowód Pan … dołączył do protokołu zdjęcia wykonane w okresie od 08.04.2023 r. do 26.02.2024 r. (łącznie 43 karty), poglądowe zdjęcie satelitarne obrazujące zabudowania i zagospodarowanie działki nr ewid. … w obrębie K-15 oraz wydruk opinii na temat … z wyszukiwarki Google.
Kolejny ze świadków Pan … zeznał, że na działce nr ewid. … w obrębie K-15, w części przeznaczonej pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, znajduje się teren utwardzony kostką brukową, zieleń, kontenery, parking dla samochodów ciężarowych i osobowych parkujących codziennie w ilości około 10 sztuk samochodów osobowych i około 10 sztuk samochodów ciężarowych. Opisane zagospodarowanie funkcjonuje od około 1,5 roku. Ponadto wskazał, iż przed aktualnym zagospodarowaniem, w tej części działki składowana była ziemia i incydentalnie znajdowały się maszyny budowlane.
Pan … jako strona postępowania nie wniósł uwag do protokołu z przesłuchania Pana … ani do protokołu z przesłuchania Pana ….
Zawiadomieniem z dnia 12.06.2024 r., znak: GPN.6731.01.17.2023, organ poinformował strony postępowania, w trybie art. 10 KPA, że zgromadzony materiał daje podstawę do wydania decyzji w przedmiotowej sprawie oraz o możliwości zapoznania się ze zgromadzoną dokumentacją a także o możliwości wypowiedzenia się w sprawie przed jej ostatecznym rozstrzygnięciem.
Zawiadomienie zostało opublikowane na Biuletynie Informacji Publicznej dnia 13.06.2024 r.
W dniu 14.06.2024 r. Pan …, w odpowiedzi na ww. zawiadomienie, złożył do akt sprawy dodatkowe załączniki w postaci zdjęcia satelitarnego z oznaczonym zasięgiem oddziaływania działki nr ewid. … w obrębie K-15 na działkę sąsiednią nr ewid. … w obrębie K-15 oraz recenzje ze strony internetowej Google Maps dotyczące … wygenerowane w dniu 21.05.2024 r.
Natomiast w dniu 25.06.2024 r. w siedzibie urzędu stawiła się Pani … w celu zapoznania się ze zgormadzonym materiałem dowodowym.
W wyznaczonym terminie nie wpłynęły uwagi innych stron postępowania.
Biorąc pod uwagę powyższe oraz po przeanalizowaniu całości zebranego materiału dowodowego organ uznał, że zachodzą przesłanki do stwierdzenia, iż na części działki nr ewid. … w obrębie K-15 mamy do czynienia z tzw. „samowolą urbanistyczną” polegającą na zmianie zagospodarowania terenu, niezwiązanego z wykonaniem robót budowlanych.
Działka nr ewid. … w obrębie K-15, położona w Konstantynowie Łódzkim przy ul. …, znajduje się w terenie, dla którego obowiązujący jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego zatwierdzony Uchwałą nr XII/135/07 Rady Miejskiej w Konstantynowie Łódzkim z dnia 27 września 2007 roku, ogłoszoną w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego z dnia 02 listopada 2007 roku, Nr 338, poz. 3038.
Zgodnie z obowiązującym planem przedmiotowa działka posiada następujące przeznaczenie:
- część działki (około ½) od strony ul. … znajduje się w obszarze przeznaczonym pod zabudowę usługową, teren oznaczony symbolem 6U,
- część działki (około ½) od strony ul. Południowej znajduje się w obszarze przeznaczonym pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, teren oznaczony symbolem 13MN.
Zgodnie z art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym „w przypadku zmiany zagospodarowania terenu, która trwa powyżej roku, bez uzyskania decyzji o warunkach zabudowy, wójt, burmistrz lub prezydent miasta, może, decyzją administracyjną nakazać właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu nieruchomości wstrzymanie użytkowania terenu, wyznaczając termin, w którym należy wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy, albo przywrócić poprzedni sposób zagospodarowania”.
Zgodnie z obowiązującym orzecznictwem, przepis art. 59 ust. 3 ww. ustawy znajduje odpowiednie zastosowanie również w przypadku zmiany zagospodarowania terenu, niezgodnie z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (m.in. wyrok NSA z 21.01.2009 r., II OSK 6/08 , wyrok NSA 18.07.2017 r., II OSK 2882/15).
W związku z powyższym, z samowolą urbanistyczną mamy do czynienia w przypadku bezprawnej zmiany sposobu użytkowania terenu bez wykonywania robót budowlanych, w dwóch przypadkach. Po pierwsze w sytuacji, gdy następuje zmiana dotychczasowego sposobu zagospodarowania terenu bez uprzedniego uzyskania decyzji o warunkach zabudowy. Natomiast druga sytuacja wiąże się ze zmianą zagospodarowania terenu, i użytkowanie go w sposób sprzeczny niż wynika to z obowiązującego na danym terenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z czym mamy do czynienia w przedmiotowej sprawie.
Pojęcie samowoli urbanistycznej, o której mowa w art. 59 ust. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, nie może być utożsamiane z tzw. samowolą budowlaną związaną ze zmianą zagospodarowania terenu, na skutek wykonania robót budowlanych lub budowy obiektu budowlanego. Wówczas postępowania w tym zakresie należą do kompetencji organów nadzoru budowlanego czyli Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
Na podstawie obowiązującego orzecznictwa (np. wyrok WSA w Gliwicach z dnia 29.03.2023 r. II SA/GI 32/23), za zagospodarowanie terenu niezgodne z planem miejscowym należy uznać działania powodujące funkcjonalne przekształcenie terenu, którego skutkiem jest niemożliwość wykorzystania go w sposób zgodny z obowiązującym planem miejscowym.
W przepisie tym chodzi więc o sytuację, kiedy wbrew wynikającym z ustaleń planu miejscowego zakazom lub nakazom określonego rodzaju działań dochodzi do ich złamania i bezprawnego zagospodarowania terenu. Wspomniane unormowanie ma zastosowanie w przypadkach zmiany sposobu zagospodarowania określonego terenu w inny sposób niż poprzez wykonywanie robót budowlanych, np. w wyniku urządzenia na danej nieruchomości składowiska, miejsc postojowych lub bazy transportowej bez realizacji obiektów budowlanych.
Organ prowadząc przedmiotowe postępowanie badał przede wszystkim czy sposób wykorzystania działki nr ewid. … w obrębie K-15, w części od strony ul. … przeznaczonej pod funkcję mieszkaniową, jak wynika z obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jest zgodny z tym planem.
W trakcie prowadzonego postępowania organ ustalił, na podstawie informacji uzyskanych ze Starostwa Powiatowego w Pabianicach Wydział Architektury i Budownictwa Oddział zamiejscowy w Konstantynowie Łódzkim, iż na część działki nr ewid. … w obrębie K-15, w terenie przeznaczonym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod tereny usługowe 6U, wydane zostało pozwolenie na budowę obejmujące budowę budynku usługowego – myjni cystern spożywczych wraz z zapleczem biurowo-socjalnym oraz niezbędną infrastrukturą techniczną.
Podczas przeprowadzonej wizji w terenie oraz jak wynika z zeznań świadków na pozostałej części przedmiotowej działki, od strony ul. Południowej, w terenie przeznaczonym w planie miejscowym pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, zostało wykonane utwardzenie terenu kostką brukową wraz z wyznaczonymi liniami do parkowania i postoju samochodów oraz znajdują się słupki elektryczne oraz kosze na śmieci. W toku prowadzonego postępowania ustalono, że parkują tutaj głównie samochody ciężarowe i cysterny korzystające z myjni cystern zlokalizowanej na części działki od strony ul. Kolejowej tj. w terenie przeznaczonym w planie pod zabudowę usługową.
Kluczową kwestią było ustalenie czy zmiana sposobu zagospodarowania trwa dłużej niż rok aby można było uznać, że mamy do czynienia z samowolą urbanistyczną na podstawie art. 59 ust. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Na podstawie zeznań świadków ustalono, że część działki, przeznaczona pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, jest wykorzystywana na potrzeby parkingu i postoju samochodów ciężarowych i cystern od ponad roku tj. okazjonalnie od lutego 2023 roku natomiast nieprzerwanie od kwietnia 2023 roku do 17 maja 2024 r. tj. dnia, w którym przeprowadzone było przesłuchanie świadków. Ponadto dowód w tej kwestii, oprócz protokołów z przesłuchań, stanowi również dokumentacja fotograficzna dołączona do akt sprawy. Z załączonych zdjęć, opatrzonych cyfrowa datą, wynika, że ww. części działki odbywał się postój cystern w różnych porach dnia.
Świadkowie zeznali również, że przed lutym 2023 r. fragment działki w części o funkcji mieszkaniowej jednorodzinnej był wykorzystywany do obsługi prowadzonej, na części przeznaczonej pod zabudowę usługową, budowy w tym m.in. do składowania ziemi a incydentalnie znajdowały się maszyny budowlane. Powyższe znajduje potwierdzenie w zdjęciach z ortofotomapy wygenerowanych z Systemu Informacji Przestrzennej Konstantynowa Łódzkiego w dniu 15.02.2024 r., z których wynika, że w 2021 roku na terenie działki od strony ul. … prowadzona była budowa budynku myjni cystern, natomiast na części położonej od strony ul. … znajdowała się hałda ziemi. Kolejne zdjęcie z 2023 roku potwierdza aktualny stan, opisany przez świadków podczas przesłuchania, a mianowicie wykorzystywanie części działki, w terenie przeznaczonym pod funkcję mieszkaniową jednorodzinną, na potrzeby parkowania samochodów ciężarowych i cystern (zdjęcia w aktach sprawy).
Zgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, zatwierdzonym Uchwałą nr XII/135/07 Rady Miejskiej w Konstantynowie Łódzkim z dnia 27 września 2007 roku, dla każdego obszaru funkcyjnego dopuszcza się lokalizację miejsc parkingowych zgodnie z ustalonymi wskaźnikami. W § 27 ust. 6 pkt 2 ww. uchwały plan ustala wskaźniki wyposażenia terenów budowlanych w miejsca postojowe dla samochodów w terenach o przeznaczeniu pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną dla jednego budynku – 2 stanowiska. Dopuszczone w planie stanowiska postojowe na terenie mieszkaniowym mają docelowo służyć obsłudze budynków mieszkalnych.
Urządzenie na działce miejsc postojowych dla samochodów ciężarowych, których stacjonowanie nie ma nic wspólnego z obsługą budynków mieszkalnych, których de facto nie ma na działce, tylko związane jest z obsługą prowadzonej na części usługowej działalności gospodarczej – myjni cystern, stanowi naruszenie ustaleń obowiązującego planu miejscowego.
Na podstawie powyższych ustaleń oraz biorąc pod uwagę całość przeprowadzonego postępowania należy stwierdzić, że część działki nr ewid. … w obrębie K-15, w obszarze przyległym do ul. Południowej, przeznaczonym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną (13MN) jest wykorzystywana, w okresie od kwietnia 2023 roku do 17.05.2024 r., niezgodnie z funkcją terenu ustaloną w planie.
Tym samym zasadne jest wydanie rozstrzygnięcia nakazującego Pani … i Panu … małż. … – właścicielom działki nr ewid. … w obrębie K-15, położonej w Konstantynowie Łódzkim przy ul. …, przywrócenie poprzedniego sposobu zagospodarowania fragmentu działki zlokalizowanego na terenie przeznaczonym pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, wyznaczając termin 7 dni na wykonanie ustalonego nakazu.
W przypadku nie wykonania obowiązku przywrócenia poprzedniego sposobu zagospodarowania części działki nr ewid. … w obrębie K-15, nałożonego niniejszą decyzją na właścicieli przedmiotowej działki, zastosowanie będą miały przepisy ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2505, ze zm.).
W związku z powyższym należało orzec jak w sentencji.
Pouczenie
Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi z siedzibą przy ul. Piotrkowskiej 86, które można wnieść w terminie 14 dni od daty doręczenia niniejszej decyzji za pośrednictwem Burmistrza Konstantynowa Łódzkiego. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi oświadczenia o zrzeczeniu się ww. prawa decyzja ta staje się ostateczna i prawomocna.
Otrzymują:
1. Strony postępowania według oddzielnego wykazu
2. a/a