Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych - zapytanie ofertowe
05.01.2024
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w formie terapii logopedycznej, pedagogicznej i terapii integracji sensorycznej w okresie od stycznia 2024 r. do grudnia 2024 r.
Zamówienie wyłączone spod stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych – nie przekracza kwoty 130.000,00 zł.
Zamawiający:
Gmina Kalwaria Zebrzydowska
ul. Mickiewicza 7
34-130 Kalwaria Zebrzydowska
NIP 5511158182
w imieniu której działa:
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kalwarii Zebrzydowskiej
Al. Jana Pawła II 7
34-130 Kalwaria Zebrzydowska
I.Tryb udzielania zamówienia:
Usługa wyłączona spod stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych. Wartość zamówienia nie przekracza kwoty 130 000,00 zł.
II. Tytuł zamówienia:
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w formie terapii logopedycznej, pedagogicznej i terapii integracji sensorycznej w okresie od stycznia 2024 r. do grudnia 2024 r.
III. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w formie terapii logopedycznej, pedagogicznej i terapii integracji sensorycznej w okresie od stycznia 2024 r. do grudnia 2024 r.
- Średnio przewiduje się świadczenie terapii logopedycznej dla dziecka w wymiarze 2 godzin tygodniowo.
- Średnio przewiduje się świadczenie terapii pedagogicznej dla dziecka w wymiarze 1 godziny tygodniowo.
- Średnio przewiduje się świadczenie terapii integracji sensorycznej dla dziecka w wymiarze 3 godzin tygodniowo.
Szacowane ilości godzin odzwierciedlają obecny stan zapotrzebowania na specjalistyczne usługi opiekuńcze. Liczba ta w ciągu roku może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu w zależności od potrzeb oraz posiadanych przez Zamawiającego środków finansowych.
W przypadku zmiany liczby godzin przypadających na osobę, do rozliczenia zostanie przyjęta godzinowa stawka podana przez Wykonawcę w złożonej ofercie oraz liczba efektywnie przepracowanych po zmianach godzin.
Świadczenie usług w miejscu zamieszkania osoby z zaburzeniami psychicznymi (na terenie Gminy Kalwaria Zebrzydowska).
Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na poszczególne świadczenia usług, tj. osobno na terapię integracji sensorycznej, terapię logopedyczną oraz terapię pedagogiczną.
IV. Ogólny zakres wykonywanych czynności:
Zakres usług zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 16 luty 2023 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych:
- zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego.
Wykonawca zobowiązany jest do miesięcznej oceny postępów wynikających z realizacji zadania. Sporządzona ocena w formie opisowej wymaga potwierdzenia przez przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego dziecka, z którą realizowana jest usługa. Ocena postępów dokonywana będzie w odniesieniu do stanu w dacie przystąpienia do wykonywania umowy, którą rozpoczynając zadanie Wykonawca zobowiązany jest sporządzić.
Wykonawca przedkłada Zamawiającemu ww. ocenę do 7-go dnia następnego miesiąca po upływie okresu, za który sporządza ocenę.
Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa regulujących świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 16 luty 2023 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych.
1. Wymagania niezbędne od Wykonawcy:
- posiadanie obywatelstwa polskiego,
- korzystanie z pełni praw publicznych,
- nieposzlakowana opinia,
- niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie,
- posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku,
- kwalifikacje do wykonywania zawodu – odpowiednio:
- pracownika socjalnego,
- psychologa,
- pedagoga,
- logopedy,
- terapeuty zajęciowego,
- pielęgniarki,
- asystenta osoby niepełnosprawnej,
- opiekunki środowiskowej,
- specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej,
- fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi.
Osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać co najmniej półroczny staż pracy w jednej z następujących jednostek:
- szpitalu psychiatrycznym,
- jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
- placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym,
- ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym,
- zakładzie rehabilitacji,
- innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
2. Wymagania dodatkowe:
- umiejętność skutecznego komunikowania się i współpracy z podopiecznym i współpracownikami,
- umiejętność organizowania pracy w domu podopiecznego,
- umiejętność i doświadczenie w pracy z osobami przewlekle chorymi, niepełnosprawnymi,
- mile widziane ukończone szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy (przedmedycznej),
- w ramach dostępności, o której mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, umiejętność posługiwania się w rozmowie konkretnymi, niedwuznacznymi objaśnieniami, używania logicznego i precyzyjnego języka, krótkich zdań, ograniczenia do minimum stosowania słownictwa specjalistycznego niezrozumiałego dla podopiecznego.
V. Warunki realizacji zamówienia:
- Wykonawca ponosi odpowiedzialność wobec osób trzecich, za szkody powstałe w związku z realizacją umowy.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do natychmiastowego rozwiązania umowy w przypadku nieprawidłowej realizacji umowy.
- Rozliczenia finansowe z Wykonawcą będą odbywać się w okresach miesięcznych, do 7 dnia roboczego po zakończonym miesiącu.
- Wykonawca dostarczy fakturę/rachunek do umowy zlecenie zawierającą ilość godzin świadczonych usług. Zamawiający po zatwierdzeniu faktury/rachunku do umowy zlecenie dokona zapłaty w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku wystąpienia niezgodności, należy dokonać korekty po zatwierdzeniu przez Zamawiającego będzie podlegała zapłacie w terminie 14 dni od daty dostarczenia korekty. Wyjątek będzie stanowić miesiąc grudzień 2024 r. kiedy faktura/rachunek do umowy zlecenie powinna być dostarczona Zamawiającemu w ostatnim dniu świadczenia usług w tym miesiącu do godz. 11.00.
- Całkowita wartość zamówienia będzie równa iloczynowi ilości świadczonych godzin razy cenę jednostkową za 1h.
VI. Warunki zmiany umowy:
Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień zawartej umowy, które na etapie wyboru Wykonawcy nie były możliwe do przewidzenia i nie mają wpływu na wybór oferenta. Wprowadzone zmiany dotyczyć mogą w szczególności:
- zmiany osoby wymienionej w wykazie osób załączonym do oferty w przypadku zaistnienia jakichkolwiek przyczyn losowych lub innych zdarzeń niezależnych od Wykonawcy, skutkujących koniecznością zmiany osoby. Wykonawca zobowiązany jest do zastąpienia jej osobą i potwierdzenia, że każda nowa osoba spełnia wymagania określone w zapytaniu ofertowym.
- zmiany terminu wykonania zamówienia w przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających realizację usługi.
Zmiany wprowadzone zostaną pod rygorem nieważności w formie pisemnej po wcześniejszym zgłoszeniu przez którąkolwiek ze stron umowy faktu zaistnienia okoliczności, warunkującej konieczność wprowadzenia zmiany. Wzór umowy stanowi załącznik nr 6 do zapytania ofertowego.
VII. Lista dokumentów/oświadczeń wymaganych od Wykonawcy:
W przypadku osoby nie prowadzącej działalności gospodarczej:
- formularz oferty – stanowiącym zał. nr 1 do zapytania ofertowego,
- kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie,
- kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe kandydata),
- oświadczenie oferenta o braku przeciwwskazań zdrowotnych do realizacji zadania – formularz stanowiący zał. nr 2 do zapytania ofertowego,
- Oświadczenie o niekaralności – formularz stanowiący zał. nr 3 do zapytania ofertowego.
W przypadku firm lub osoby prowadzącej działalność gospodarczą:
- formularz oferty – stanowiącym zał. nr 1 do zapytania ofertowego,
- wykaz osób – stanowiącym zał. nr 4 do zapytania ofertowego wraz z załącznikami,
- wykaz usług – stanowiącym zał. nr 5 do zapytania ofertowego wraz z załącznikami.
VIII. Ocena oferty:
Zamawiający przy wyborze oferty będzie kierować się następującymi kryteriami:
Cena brutto (Kryterium K1): 100%
Opis sposobu obliczania punktacji w kryterium cena (K1) – 100%
Punkty przyznawane za kryterium cena będą liczone wg następującego wzoru:
K1 = (K min : K b) x 100
gdzie:
K1 – liczba punktów przyznana danej ofercie,
K min – najniższa cena spośród ważnych ofert,
K b – cena obliczona badanej oferty.
Maksymalna liczba punktów do uzyskania przez Wykonawcę w kryterium cena wynosi 100.
Jako najkorzystniejsza zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą łączną ocenę w wyżej wymienionych kryteriach oceny ofert. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością przyznanych punktów. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę. O podpisaniu umowy Zamawiający powiadomi wybranego Wykonawcę.
IX. Opis sposobu obliczania ceny:
- Cenę należy wskazać na formularzu oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
- Cena ma być podana w złotych wraz ze wszystkimi należnymi podatkami i obciążeniami.
- Przy obliczaniu ceny brutto w przypadku Wykonawcy będącego osobą fizyczną należy uwzględnić wszystkie koszty wynikające z zawartej umowy, w tym koszty leżące po stronie Wykonawcy i Zamawiającego (np. ZUS, FP, US).
- Prawidłowe ustalenie stawki podatku VAT należy do obowiązków Wykonawcy.
- Cenę oferty należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
- Cena musi zawierać wszystkie należne wykonawcy elementy wynagrodzenia wynikające z tytułu przygotowania oferty, realizacji i rozliczenia przedmiotu zamówienia.
- Ewentualne poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzony czytelnym podpisem osoby/osób sporządzających ofertę.
- W wyniku nieuwzględnienia okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia, Wykonawca ponosić będzie skutki błędów w ofercie. Od Wykonawcy wymagane jest bardzo szczegółowe zapoznanie się z przedmiotem zamówienia, a także sprawdzenie warunków wykonania zamówienia i skalkulowanie ceny oferty z należytą starannością.
- Dla porównania ofert zamawiający przyjmuje cenę brutto stanowiącą wycenę całości przedmiotu zamówienia, określoną w formularzu oferty (zał. nr 1 do zapytania ofertowego) .
X. Termin związania ofertą:
Wykonawca jest związany ofertą przez 30 dni (bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania oferty). Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania z ofertą.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany warunków lub terminów prowadzonego postępowania ofertowego. Wszelkie zmiany zostaną opublikowane w miejscach publikacji zapytania ofertowego.
XI. Miejsce i sposób składania ofert:
Ofertę należy przygotować zgodnie z formularzem ofertowym stanowiącym załącznik do niniejszego zapytania.
Oferty można składać:
- listownie na adres: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kalwarii Zebrzydowskiej, Al. Jana Pawła II 7, 34-130 Kalwaria Zebrzydowska z dopiskiem: „Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w formie terapii logopedycznej, pedagogicznej i terapii integracji sensorycznej w okresie od stycznia 2024 r. do grudnia 2024 r.”.
- osobiście w biurze podawczym (parter pok. nr 24 A) Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kalwarii Zebrzydowskiej, Al. Jana Pawła II 7, 34-130 Kalwaria Zebrzydowska z dopiskiem: „Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w formie terapii logopedycznej, pedagogicznej i terapii integracji sensorycznej w okresie od stycznia 2024 r. do grudnia 2024 r.”.
- drogą elektroniczną za pomocą e-mail na adres:ksiegowosc@mgopskalwariaz.com.pl
Termin składania ofert upływa 11.01.2024 r. do godz. 11.00. (decyduje data wpływu do Zamawiającego). Oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.
XII. Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia:
Agata Chorąży, Aleksandra Janeczek, tel. 338765166
Kierownik MGOPS
mgr Dorota Pocztowska