W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.

Informacja o zakresie działalności w tekście łatwym do czytania (ETR)

Urząd Gminy Chodzież

Urząd Gminy Chodzież jest na ulicy Noteckiej 28 w Chodzieży. 

Najważniejsze osoby w urzędzie to Wójt, Zastępca Wójta, Sekretarz Gminy i Skarbnik Gminy. Wójt, Zastępca Wójta i Sekretarz zarządzają pracą urzędu.

Skarbnik zarządza pieniędzmi urzędu.

W urzędzie pracują też inne osoby.

Te osoby to urzędnicy, którzy pomagają mieszkańcom.

Jakie sprawy możesz załatwić w urzędzie:

  1. Możesz się zameldować.
  2. Możesz zrobić dowód osobisty.
  3. Możesz zapłacić podatki i opłaty lokalne.
  4. Możesz zgłosić prowadzenie własnej firmy.
  5. Możesz załatwić sprawy związane ze śmieciami i ściekami.
  6. Możesz zgłosić drzewa do wycięcia.
    Drzew nie wolno wycinać bez zgody urzędu.
    Najpierw trzeba iść do urzędu po zgodę na wycięcie drzewa.
  7. Możesz nadać numer nieruchomości.
    Nieruchomość to dom albo działka.
    Gdy buduje się nowy dom to trzeba mu nadać numer.
  8. Możesz załatwić niektóre sprawy związane z pogrzebem.  
    Na przykład możesz wykupić miejsce na cmentarzu.
  9. Możesz dostać dokumenty potrzebne przy sprzedaży lub zakupie działki.
    Możesz też dostać dokumenty potrzebne do darowizny działki.
    Darowizna oznacza, że ktoś daje innej osobie za darmo działkę.
    Możesz dostać informacje o planie zagospodarowania.
    Plan zagospodarowania to specjalny dokument.
    W tym dokumencie Urząd Gminy planuje gdzie będą budowane domy i ulice.
    Jeżeli ktoś chce budować dom to musi sprawdzić czy na jego działce można postawić dom.
    I to jest napisane w planie zagospodarowania.
    Możesz też dostać zaświadczenie o rewitalizacji.
    Rewitalizacja to różne działania poprawiające życie w mieście.
  10. Możesz złożyć wniosek w programie „Czyste Powietrze”.
    Program „Czyste Powietrze” to pomoc w wymianie pieca.
    Program „Czyste Powietrze” to także pomoc w ociepleniu budynku, montażu fotowoltaiki i wymianie okien i drzwi.
    Fotowoltaika to specjalne urządzenia.
    Te urządzenia montuje się na dachu domu.
    Te urządzenia produkują prąd ze słońca.

    Pracownik urzędu pomaga przygotować wniosek.

Inne sprawy, które możesz załatwić w urzędzie:

  1. Urząd organizuje wybory na prezydenta.
    Urząd organizuje też wybory na wójta.
    Urząd organizuje też wybory na radnych i sołtysów.
  2. Urząd ma spis mieszkańców.
    Spis mieszkańców oznacza, że urząd ma zapisane imiona, nazwiska i adresy wszystkich mieszkańców gminy.
  3. Urząd zarządza Gminą w trudnych sytuacjach.
    Na przykład gdy jest powódź albo wichura.
  4. Urząd wydaje pieniądze publiczne.
    Każdego roku Rada Gminy ustala ile pieniędzy może wydać urząd.
    Rada Gminy to różne osoby.
    Te osoby są wybrane przez mieszkańców Gminy.
    Rada Gminy co rok podejmuje decyzje ile urząd może wydać pieniędzy.
  5. Urząd prowadzi szkoły i przedszkola.
  6. Urząd pomaga klubom sportowym.
  7. Urząd wydaje zezwolenia na transport osób na terenie Gminy.
  8. Urząd buduje i naprawia drogi gminne i chodniki.
  9. Urząd dba o przyrodę i zieleń w gminie.
  1. Urząd opiekuje się bezdomnymi zwierzętami.
  2. Urząd pilnuje i dba o czystość i porządek.
  3. Urząd dba o środowisko.
  4. Urząd zajmuje się wszystkimi budynkami publicznymi.
    Urząd zajmuje się też innymi miejscami publicznymi.
    Na przykład dba o cmentarz.
    Urząd również zajmuje się mieszkaniami komunalnymi.
  5. Urząd zajmuje się planowaniem przestrzennym.
    To znaczy, że urząd ustala gdzie w gminie można budować domy, a gdzie ulice.
  6. Urząd dba o zabytki oraz miejsca pamięci narodowej.
  7. Urząd współpracuje z radnymi, sołtysami i organizacjami pozarządowymi.

Urząd jest otwarty od poniedziałku do piątku.

w godzinach 7.00 - 15.00

 

Do urzędu możesz przyjść lub zadzwonić.

Jak możesz załatwić sprawy w Urzędzie?

  1. Możesz napisać pismo i wysłać na adres: ulica Notecka 28, 64-800 Chodzież.
  2. Możesz napisać pismo i przynieść do BOK parte (pokój nr 1).
  3. Możesz napisać pismo i wysłać za pomocą platformy ePUAP lu eDoręczenia
    Platforma ePUAP to strona internetowa do wysyłania pism do urzędu.
    Adres skrzynki Urzędu na platformie ePUAP to:
    /2632kwifqi/skrytka

     Adres skrzynki eDoręczenia:   AE:PL-24657-24226-WTAET-29

  1. Możesz zadzwonić na numer: 67 28 21 608
  2. Możesz napisać e-mail na adres: sekretariat@gminachodziez.pl
  3. Możesz przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem.

Parking przed urzędem

Możesz przyjechać do urzędu samochodem.
Przy Urzędzie jest bezpłatny parking dla wszystkich.

{"register":{"columns":[]}}