W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Projekt Unijny „Zapobieganie dysproporcjom w jakości kształcenia poprzez wsparcie ucznia ze specjalnymi potrzebami w Szkole Podstawowej w Godziszce”

Zdjęcie przedstawia po lewej stronie kobietę i mężczyznę w strojach biurowych, rozmawiających ze sobą, po prawej stronie na beżowym tle zarys grafiki z literą i oraz napis Informacja.

REGULAMIN REKRUTACJI I UDZIAŁU UCZNIÓW/UCZENNIC W PROJEKCIE

 

§ 1

Przepisy ogólne

 

Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Zapobieganie dysproporcjom w jakości kształcenia poprzez wsparcie ucznia ze specjalnymi potrzebami w Szkole Podstawowej w Godziszce” nr wniosku FESL.06.02-IZ.01-02F0/23, realizowanym w ramach Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny+) dla Priorytetu: FESL.06.00-Fundusze Europejskie dla edukacji, dla Działania: FESL.06.02-Kształcenie ogólne w oparciu o umowę z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego.

1. Beneficjentem projektu jest Gmina Buczkowice, Realizatorem – Szkoła Podstawowa w Godziszce.

2. Biuro Projektu mieści się w Szkole Podstawowej w Godziszce przy ulicy Beskidzkiej 29, 43-376 Godziszka.

3. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny+) dla Priorytetu: FESL.06.00-Fundusze Europejskie dla edukacji, dla Działania: FESL.06.02-Kształcenie ogólne w oparciu o umowę z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego.

4. Okres realizacji projektu: 01.07.2024 r. – 31.01.2026 r.

5. Projekt adresowany jest do uczniów Szkoły Podstawowej w Godziszce mieszczącej się przy ulicy Beskidzkiej 29 43-376 Godziszka.

6. Regulamin projektu określa:

a) cele i założenia projektu,

b) warunki udziału w projekcie,

c) zasady rekrutacji,

d) zasady organizacji,

e) obowiązki Uczestników projektu,

f) zasady monitoringu,

g) zasady rezygnacji z uczestnictwa w projekcie,

h) postanowienia końcowe.

 

§ 2

Cele i założenia projektu

 

Celem projektu jest zwiększenie szans edukacyjnych wszystkich 225 osób uczących się w Szkole Podstawowej w Godziszce poprzez zapewnienie im odpowiednich warunków do rozwijania indywidualnego potencjału, tak by w przyszłości umożliwić im dalszy rozwój osobisty oraz możliwość pełnego uczestnictwa w życiu społecznym. Dotyczy to także kompetencji kadry w zakresie diagnozowania i identyfikacji potencjalnych problemów rozwojowych młodzieży na tym etapie edukacji poprzez podniesienie umiejętności i nabycie dodatkowych kwalifikacji przez 32 nauczycieli do dnia 31.01.2026, dzięki wdrożeniu kompleksowych działań dydaktycznych i organizacyjnych wzbogacających zakres i jakość oferty edukacyjnej na rzecz wsparcia uczniów.

Działania:

- realizacja zajęć dodatkowych prowadzących do zapewnienia odpowiednich warunków do rozwijania indywidualnego potencjału uczniów, tak by w przyszłości umożliwić im pełnię rozwoju osobistego oraz szans na włączenie się w życie społeczne, poprzez wyrównywanie deficytów dzięki udziałowi w zajęciach specjalistycznych.

- zakup niezbędnego wyposażenia, w tym sprzętu ICT i pomocy dydaktycznych na potrzeby realizacji zajęć.

W ramach projektu przewiduje się:

Szkolenia dla nauczycieli:

a) Po rozum do głowy, a w niej… – jak wspierać ucznia w aktywnym uczeniu się?

Cel szkolenia:

- przygotowanie nauczycieli do korzystania z metod i narzędzi dydaktycznych wspierających aktywizację uczniów.,

- uczestnicy poznają wybrane narzędzia aktywizacji oraz metody aktywizujące uczniów, otrzymają wiedzę o psychologicznych warunkach aktywizacji uczniów, aby przeanalizować swoje lekcje,

- uczestnicy określą cele, które chcą osiągnąć poprzez aktywizację uczniów,

- uczestnicy nauczą się zapraszać uczniów do współdecydowania o aktywności klasy,

- uczestnicy nauczą się planować działalność wychowawczą z uwzględnieniem oddawania uczniom odpowiedzialności za jakość współpracy w klasie.

b) Trudny uczeń – wyzwanie dla najlepszych. Jak pracować z uczniem wykazującym trudności w nauce?

Cel szkolenia:

- zdobycie umiejętności w zakresie diagnozy pedagogicznej, opisu i analizy przypadku,

- uczestnicy będą umieli wskazać możliwe przyczyny trudności szkolnych,

- uczestnicy dowiedzą się jak odkrywać mocne i słabe strony uczniów,

- uczestnicy dowiedzą się jak podnosić motywację i wzmacniać poczucie własnej wartości uczniów mających problemy w nauce,

- uczestnicy będą potrafili praktycznie zastosować wskazane umiejętności podczas określania środowiska wsparcia i tworzenia szkolnego programu pomocy uczniom.

Realizacja zajęć dla uczniów:

Zadanie 1

a) "Extra matematyka" - zajęcia dyd-wyrów. - 16 osób: 2 grupy - razem 90 godzin - gr.1 - 1 godz./tydz. przez 45 tygodni - 8 osób, gr. 2 - 1 godz./tydz. przez 45 tygodni - 8 osób.

b) "Z matematyką za pan brat" - 16 osób: 2 grupy - razem 90 godzin - gr.1 - 1 godz./tydz. przez 45 tygodni - 8 osób, gr. 2 - 1 godz./tydz. przez 45 tygodni - 8 osób.

c) "Step by step - krok po kroku ..." - 32 osoby: 4 grupy - razem 180 godzin (gr.1 – 1 godz./tydz. przez 45 tygodni - 8 osób , (gr. 2 - 1 godz./tydz. przez 45 tygodni - 8 osób, gr. 3 - 1 godz./tydz. przez 45 tygodni - 8 osób, gr. 4 – 1 godz./tydz. przez 45 tygodni - 8 osób).

d) "Zrozumieć swój język" - 32 osoby: 4 grupy - razem 180 godzin (gr.1 - 1 godz./tydz. przez 45 tygodni - 8 osób , (gr. 2 - 1 godz./tydz. przez 45 tygodni - 8 osób, gr. 3 - 1 godz./tydz. przez 45 tygodni - 8 osób, gr. 4 - 1godz./tydz. przez 45 tygodni - 8 osób).

Zadanie 2

a) "Matematyczny zawrót głowy" - zajęcia rozwijające uzdolnienia - 16 osób: 2 grupy - razem 90 godzin.

b) "Złote kluczyki do szkatułki pomysłów " - 48 osoby - 6 grup - razem 270 godzin.

c) "Akademia Małego Odkrywcy" - 48 osób - 6 grup - razem 270 godzin.

d) "Akademia twórczości" - 16 osób - 2 grupy - razem 90 godzin.

e) "Czarowanie słowem" - 32 osób - 4 grupy - razem 180 godzin.

f) "Gry planszowe i logiczne metodą na skuteczne uczenia się" - 8 osób - 1 grupa 4 godz./miesiąc przez 12 tygodni - razem 48 godzin.

g) "Od słowa do słowa tworzy się rozmowa"- 2 grupy - razem 90 godzin - gr. 1 - 1 godz./tydz. przez 45 tygodni - 8 osób, gr. 2 – 1 godz./tydz. przez 45 tygodni - 8 osób.

 

§ 3

Warunki udziału w projekcie

 

1. Uczestnikiem/Uczestniczką Projektu może być osoba, która w chwili podpisywania deklaracji spełnia łącznie następujące kryteria:

a) jest uczniem/uczennicą nauczycielem/nauczycielką szkoły biorącej udział w projekcie, 

b) wykazuje potrzebę i zainteresowania zgodne z wybranym wsparciem, zgodnie z opinią dyrektora/nauczyciela/pedagoga).

c) nie jest uczestnikiem innego projektu realizowanego w ramach w ramach Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny+) dla Priorytetu: FESL.06.00-Fundusze Europejskie dla edukacji, dla Działania: FESL.06.02-Kształcenie ogólne.

2. Warunkiem ubiegania się o udział ucznia/uczennicy w Projekcie jest złożenie przez Kandydata/ki Beneficjentowi następujących dokumentów:

a) zakres danych osobowych uczestników projektu powierzonych do przetwarzania ucznia/uczennicy w projekcie - załącznik nr 1,

b) oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych – załącznik nr 2,

c) karta rekrutacji ucznia do projektu – załącznik nr 3a, 3b,

d) karta rekrutacji nauczyciela do projektu – załącznik nr 3c.

3. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 w przypadku uczniów niepełnoletnich, muszą zostać opatrzone podpisem rodzica Kandydata lub jego prawnego opiekuna.

4. Warunkiem ubiegania się o udział nauczyciela/nauczycielki w Projekcie jest złożenie przez Kandydata/ki Beneficjentowi dokumentów opisanych w załączniku nr 3c.

 

§ 4

Zasady rekrutacji

 

1. Rekrutację uczestników projektu prowadzi Realizator Projektu – Szkoła Podstawowa w Godziszce ulica Beskidzka 29, 43-376 Godziszka.

2. Realizator Projektu wyznacza ramy czasowe rekrutacji i umieszcza stosowną informację na swojej stronie internetowej https://zspgodziszka.edupage.org

3. Ogłoszenie o terminie oraz miejscu składania dokumentów przez Kandydatów.

4. Jeśli dokumenty rekrutacyjne są niekompletne, kandydat/rodzic/opiekun prawny ma prawo do ich uzupełnienia w terminie 5 dni roboczych od wezwania do ich uzupełnienia.

5. Weryfikacja dokumentów dokonywana jest przez Komisję Rekrutacyjną składającą się z zespołu, w skład której wejdą: Dyrektor Szkoły , Koordynator Projektu oraz Pedagog.

6. Rekrutacja składa się z następujących etapów:

Kryteria: formalne-obligatoryjne 0/1:

- złożenie dokumentów rekrutacyjnych w terminie naboru i w określony sposób,

- wpisywanie się w definicję grupy docelowej (uczeń/uczennica danej szkoły ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi)

Zasady rekrutacji uczestników do udziału w projekcie:

1. Czas trwania: IX 2024 dla dzieci/młodzieży i nauczycieli oraz w IX 2025 dla dzieci/młodzieży.

2. Kryteria:

- nauczyciele - miejsce zatrudnienia w placówce realizującej projekt

-niepełnosprawność kandydata – 10 pkt

– Dzieci/ Młodzież:

a. Z uwagi na wiek uczestników wszystkie dokumenty niezbędne do przystąpienia ucznia do udziału w projekcie

podpisywane są przez rodziców/prawnych opiekunów w przypadku osób niepełnoletnich, którzy wyrażają pisemną zgodę na

uczestnictwo ucznia w projekcie.

b. O zakwalifikowaniu się ucznia do projektu decydować będzie spełnienie kryterium grupy docelowej: uczeń w wieku 7 - 15

lat zamieszkujące w rozumieniu KC i uczące się na terenie województwa śląskiego.

c. W trakcie rekrutacji kryterium płci nie będzie miało wpływu na decyzję o zakwalifikowaniu się do projektu, osoby niepełnosprawne będą miały pierwszeństwo w rekrutacji.

d. W pierwszej kolejności do projektu będą kwalifikowane osoby wg następujących kryteriów :

Zostaną przyznane punkty w klasach V-VIII:

Zaj. rozwijające - dodatkowe pkt. za ocenę z przedmiotu kierunkowego w skali 1-6 pkt

Zaj. wyrównawcze - dodatkowe pkt za ocenę z przedmiotu kierunkowego w skali 1-6 pkt. Ocena niedostateczna będzie najwyżej punktowana, a ocena celująca najmniej .

Punkty będą preferować uczniów ze słabszymi wynikami.

Dodatkowe pkt. dla ucznia z doświadczeniami migracyjnymi i uchodźczymi- 1 pkt.

W odniesieniu do zajęć dydaktyczno-wyrównawczych - dodatkowe kryterium

- opinia nauczyciela świadcząca o tym, że dany uczeń jest uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Zostaną przyznane punkty w klasach I-IV:

-według opinii pedagoga, wychowawcy

Dodatkowe pkt. dla ucznia z doświadczeniami migracyjnymi i uchodźczymi- 1 pkt.

W odniesieniu do zajęć dydaktyczno-wyrównawczych - dodatkowe kryterium

- opinia nauczyciela świadcząca o tym, że dany uczeń jest uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

 

Ocena z przedmiotu kierunkowego:

Odpowiednio:

- do zajęć rozwijających (w skali 1-6)

- do zajęć wyrównawczych (w skali 1-6 ) 6pkt- ocena ndst

5 pkt- ocena dopuszczająca

4 pkt- ocena dostateczna

3pkt- ocena dobra

2 pkt-ocena bardzo dobra

1 pkt- ocena celująca

Inne uzasadnione przez ucznia potrzeby uczestnictwa w zajęciach – 1 pkt za każdy argument

Promocja warunkowa: odpowiedź „nie” – 1 pkt,  odpowiedź „tak” – 0 pkt

Opinia lub orzeczenie PPP: odpowiedź „nie” – 0 pkt,  odpowiedź „tak” – 1 pkt

Pozytywna opinia: wychowawcy – 1 pkt, nauczyciela przedmiotu kierunkowego-( w klasach V-VIII) 1 pkt, pedagoga szkolnego – 1 pkt

d) ustalenie list rankingowych – lista Uczestników/czek projektu zakwalifikowanych do udziału
w projekcie.

7. W przypadku, gdy Uczestnicy projektu uzyskają tą samą liczbę punktów wówczas decydować będzie kolejność zgłoszeń.

8. Rekrutacja do projektu odbywać się będzie z zachowaniem zasad równego dostępu i równego traktowania wszystkich osób zainteresowanych udziałem w projekcie.

9. Rekrutacja i formy wsparcia realizowane będą zgodnie z zasadą niedyskryminacji ze względu na płeć, rasę lub pochodzenie etniczne, narodowość, obywatelstwo, religię (wyznanie) lub światopogląd, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, przynależność do grup społeczno-zawodowych, sytuację materialną i prawną, pochodzenie społeczne.

10. W oparciu o wynik ankiet rekrutacyjnych Kandydaci/tki zostaną uszeregowani na liście rankingowej (szczegółowe kryteria rekrutacji na poszczególne formy wsparcia przewidziane
w ramach projektu zawierają załączniki nr 3a i 3b).

11. W przypadku, gdy liczba chętnych przekroczy zakładaną liczbę miejsc na liście rankingowej zostaną wzięte pod uwagę szczegółowe kryteria rekrutacji i lista podzielona zostanie na listę podstawową i rezerwową. Beneficjent dopuszcza udział większej ilości uczestników, niż zakładał wniosek aplikacyjny.

12. Realizator Projektu w terminie 5 dni roboczych od utworzenia list przez Komisję Rekrutacyjną powiadomi o wynikach rekrutacji, umieszczając stosowną listę na tablicy ogłoszeń w szkole.

 

§ 5

Zasady organizacji

 

1. Zajęcia będą się odbywały na terenie szkoły.

2. Zajęcia będą się odbywać poza godzinami lekcyjnymi.

3.Obecność na zajęciach potwierdzana będzie przez nauczyciela w dzienniku zajęć pozalekcyjnych.

4. Szkolenia będą się odbywać w szkole, obecność będzie potwierdzona na liście obecności.

 

§ 6

Obowiązki Uczestników projektu

 

1.Uczestnik/czka ma obowiązek aktywnego uczestnictwa we wsparciu oferowanym
i zadeklarowany w ramach Projektu. Nieobecności są dopuszczalne jedynie w przypadkach losowych m.in w przypadku choroby, wyjazdu i muszą zostać usprawiedliwione telefonicznie lub pisemnie przez rodzica/opiekuna prawnego (dopuszcza się do 20% nieobecności).

2. Uczestnicy/czki projektu mają obowiązek udziału w badaniach ewaluacyjnych prowadzonych w ramach projektu.

3. W przypadku zmiany danych osobowych Uczestnik/rodzic/opiekun prawny ma obowiązek zgłoszenia/aktualizacji danych do 7 dni w Biurze Projektu.

 

§7

Zasady monitoringu

 

1. Uczestnicy/czki projektu podlegają procesowi monitoringu i ewaluacji zgodnie z wytycznymi
i zapisami we wniosku o dofinansowanie.

2. Uczestnicy/czki projektu i ich rodzice/opiekunowie prawni oraz nauczyciele i specjaliści są zobowiązani są do udzielania informacji osobom i instytucjom zewnętrznym upoważnionym do przeprowadzenia kontroli projektu.

 

§8

Zasady rezygnacji z uczestnictwa w projekcie

 

1. Rezygnacja z udziału w projekcie możliwa jest tylko w uzasadnionych przypadkach m.in.
z przyczyn natury zdrowotnej, zmiana szkoły, przeprowadzka itp. i wymaga złożenia przez rodzica/opiekuna prawnego uczestnika/uczestniczki pisemnej rezygnacji uczestnika/uczestniczki
z uczestnictwa w projekcie. Po otrzymania przez Beneficjenta oświadczenia o rezygnacji uczestnik/uczestniczka zostaje skreślona z listy uczestników.

2. Beneficjent zastrzega sobie prawo do skreślenia uczestnika/uczestniczkę z listy uczestników projektu w przypadku bardzo niskiej frekwencji uczestnictwa w formach wsparcia lub naruszeń postanowień niniejszego Regulaminu. Decyzję o skreśleniu z listy uczestników projektu podejmuje Kierownik Projektu, o czym poinformuje uczestnika projektu w terminie 3 dni roboczych od dnia skreślenia.

 

§9

Postanowienia końcowe

 

1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się wytyczne unijne oraz zapisy zawarte we wniosku o dofinansowanie.

2. Interpretacja Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa uczniów/uczennic w projekcie pt. „Zapobieganie dysproporcjom w jakości kształcenia poprzez wsparcie ucznia ze specjalnymi potrzebami w Szkole Podstawowej w Godziszce” należy do Szkoły Podstawowej w Godziszce przy ulicy Beskidzkiej 29, 43-376 Godziszka.

3. Biuro Projektu zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu rekrutacji i udziału w projekcie „Rozwijanie kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej w Godziszce.” w sytuacji zmian wytycznych, warunków realizacji projektu lub dokumentów programowych. Zmieniony regulamin zostanie umieszczony na stronie internetowej https://zspgodziszka.edupage.org

4. W kwestiach nie uregulowanych w Regulaminie decyzję ostateczną podejmuje Kierownik Projektu.

 

 

{"register":{"columns":[]}}