Ograniczenie niskiej emisji w Gminie Buczkowice - etap II
Projekt realizowany w ramach dotacji i pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.
Nazwa projektu
„Ograniczenie niskiej emisji w Gminie Buczkowice - etap II”
Umowa o dofinansowanie projektu
- Umowa dotacji 555/2018/204/OA/poe/D
- Umowa pożyczki 295/2018/204/OA/poe/P
Okres realizacji
Od kwietnia 2018 r. do listopada 2019 r.
Cel projektu
Celem zadania jest zmniejszenie ilości zanieczyszczeń emitowanych do powietrza z procesów spalania paliw stałych w budynkach mieszkalnych stanowiących własność mieszkańców.
Zakres rzeczowy
W ramach zadania na terenie Gminy Buczkowice nastąpi modernizacja źródeł ciepła w 100 budynkach mieszkalnych, poprzez:
- likwidację 100 szt. starych, nieekologicznych kotłowni opalanych paliwem stałym, węglem/gazem (68 szt. pieców węglowych oraz 32 szt. pieców gazowych starszych niż 10 lat),
- zabudowanie 100 szt. nowych kotłów gazowych.
Planowane efekty
Zmniejszenie emisji zanieczyszczeń pyłowo–gazowych do atmosfery:
- Pył – 7 000 kg/a,
- SO2 – 3 200 kg/a,
- NOx – 154 kg/a,
- b-a-p – 1,5 kg/a,
- CO – 4 500 kg/a,
- CO2 – 270 000 kg/a,
Finansowanie projektu
- Całkowita wartość projektu: 1 000 000,00 zł
- Dotacja z WFOŚiGW: 136 000,00 zł
- Pożyczka z WFOŚiGW: 464 000,00 zł
- Środki pochodzące od mieszkańców: 400 000,00 zł