Ograniczenie niskiej emisji w Gminie Buczkowice
Projekt realizowany w ramach dotacji i pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.
Nazwa projektu
„Ograniczenie niskiej emisji w Gminie Buczkowice”
Umowa o dofinansowanie projektu
- Umowa dotacji 507/2017/204/OA/poe/D
- Umowa pożyczki 249/2017/204/OA/poe/P
Okres realizacji
Od lipca 2017 r. do grudnia 2018 r.
Cel projektu
Celem zadania jest zmniejszenie ilości zanieczyszczeń emitowanych do powietrza z procesów spalania paliw stałych w budynkach mieszkalnych stanowiących własność mieszkańców.
Zakres rzeczowy
W ramach zadania na terenie Gminy Buczkowice nastąpi modernizacja źródeł ciepła w 131 budynkach mieszkalnych, poprzez:
- likwidację 131 szt. starych, nieekologicznych kotłowni opalanych paliwem stałym, węglem/gazem (83 szt. pieców węglowych oraz 48 szt. pieców gazowych starszych niż 10 lat),
- zabudowanie 131 szt. nowych kotłów gazowych.
Planowane efekty
Zmniejszenie emisji zanieczyszczeń pyłowo–gazowych do atmosfery:
- Pył – 7 249 kg/a,
- SO2 – 3 070 kg/a,
- NOx – 166 kg/a,
- b-a-p – 1,5 kg/a,
- CO – 4 773 kg/a,
- CO2 – 321 698 kg/a,
Finansowanie projektu
- Całkowita wartość projektu: 1 430 679,83 zł
- Dotacja z WFOŚiGW: 147 000,00 zł
- Pożyczka z WFOŚiGW: 614 000,00 zł
- Środki pochodzące od mieszkańców: 669 679,83 zł