W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Zabawy oddechowe

Logo przedszkola: na niebieskim tle nazwa przedszkola, obok tego wizerunek Żubra Pompika
Dłonie i oddech
  1. Korzyści:
  • poświęcenie uwagi oddechowi i temu, jak jest odczuwany na skórze dłoni, uspokaja i odpręża dziecko oraz uświadamia mu, czym jest oddech.
  1. Materiały:
  • zbędne.
  1. Przebieg ćwiczeń:
  • Dziecko dmucha na wnętrze dłoni, kilkakrotnie przesuwając dłoń powoli przed ustami, od nadgarstka po czubek dużego palca i z powrotem. Następnie powtarza czynność, ale przerywa dmuchanie na czubku dużego palca i zaczyna od nadgarstka.
  • Między dwoma wydechami wstrzymuje na kilka chwil oddech. Stopniowo uświadamia sobie, że nie sposób żyć bez oddychania.
  • Podobne ćwiczenia dziecko powtarza z pozostałymi palcami, odczekując chwilę przed każdym z nich.
  • Kontynuuje ćwiczenie, tym razem z zamkniętymi oczyma, skupiając uwagę na bodźcach dotykowych, docierających z palców, wnętrza dłoni, nadgarstka.
  • Powtarza ćwiczenie na wnętrzu drugiej dłoni, później na wierzchu obydwu dłoni.
  • Robi głęboki wdech i dmucha na swoją dłoń jak najdłużej potrafi, do wyczerpania całego zebranego w płucach powietrza.
  1. Zakończenie ćwiczeń:
  • leżąc z zamkniętymi oczyma dziecko koncentruje się na oddychaniu.
Plecy
  1. Korzyści:
  • plecy to część ciała mało znana i nie przyciągająca większej uwagi dziecka. Opisane poniżej ćwiczenie uświadomi dziecku jej istnienie i wymusi odpowiednie użycie mięśni pleców. Doznania dotykowe sprawią wrażenie włączenia w ćwiczenie całego tułowia, zaś skupienie na ruchu użytego w ćwiczeniu wałka uspokoi i odpręży dziecko.
  1. Materiały:
  • wałek z gąbki.
  1. Przebieg ćwiczeń:
  • dziecko leży na plecach, z ugiętymi nogami, stopy dotykają ziemi. Rodzic wkłada pod plecy dziecka, prostopadle do kręgosłupa, wałek z gąbki. W trakcie ćwiczeń zadaniem dziecka jest przesunąć wałek w górę pleców i z powrotem, na przemian wyginając się i rozluźniając mięśnie pleców. Dziecko powinno wyraźnie czuć ruch wałka pod plecami.
  1. Zakończenie ćwiczeń:
  • dziecko pozostaje bez ruchu na podłodze, ułożone na wałku z gąbki. Z zamkniętymi oczyma odczekuje kilka minut przed przejściem do dalszych zajęć.

 

{"register":{"columns":[]}}