Usuwanie wyrobów zawierających azbest
07.08.2025
W związku z realizacją przedsięwzięcia pn.: „Likwidacja wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Krzyż Wielkopolski”, Burmistrz Krzyża Wielkopolskiego informuje o możliwości składania wniosków na usunięcie wyrobów zawierających azbest. Zainteresowane osoby powinny złożyć wniosek w Urzędzie Miejskim w Krzyżu Wielkopolskim w terminie do 29 sierpnia 2025 r.
Wyroby zawierające azbest zostaną odebrane przez specjalistyczną firmę.
Wnioski rozpatrywane będą według kolejności wpływu do Urzędu Miejskiego w Krzyżu Wielkopolskim, do momentu wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na ten cel.
O dofinansowanie mogą ubiegać się osoby fizyczne będące właścicielami lub posiadaczami obiektów budowlanych. Wymogiem podstawowym jest posiadanie tytułu prawnego do nieruchomości znajdującej się na terenie gminy Krzyż Wielkopolski, z której ma zostać usunięty azbest. Środki finansowe pochodzą budżetu Gminy Krzyż Wielkopolski oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.
Przypominamy również wnioskodawcom o obowiązku złożenia do Wydziału Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Czarnkowie zgłoszenia przed realizacją prac związanych z demontażem azbestu.
Szczegółowe zasady i tryb postępowania przy przyznawaniu i rozliczaniu środków finansowych na demontaż, odbiór, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest określa Zarządzenie Burmistrza Krzyża Wielkopolskiego nr 251/2025 z dnia 7 sierpnia 2025 r. w sprawie przyjęcia "Regulaminu likwidacji wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Krzyż Wielkopolski na lata 2025-2026".
Regulamin finansowania i wniosek do pobrania na stronie www.krzyz.pl oraz w tymczasowej siedzibie Urzędu Miejskiego, ul. Jana Pawła II 15, 64-761 Krzyż Wielkopolski.
Materiały
Zarządzeniezarzadzenie_251_20250807.pdf 0.47MB Wniosek
azbest_wniosek.pdf 0.07MB Inwentaryzacja
azbest_inwentaryzacja.pdf 0.06MB