Usuwanie wyrobów zawierających azbest
20.06.2024
Zarząd Powiatu Czarnkowsko - Trzcianeckiego ogłasza nabór wniosków na usunięcie i unieszkodliwienie w 2024 r. wyrobów zawierających azbest, zeskładowanych na posesji osób fizycznych, zlokalizowanych na terenie powiatu czarnkowsko – trzcianeckiego, z wyłączeniem Gminy Lubasz.
O bezpłatny ich odbiór wraz z ich unieszkodliwieniem ubiegać się mogą tylko osoby fizyczne będące właścicielem lub posiadaczem nieruchomości na której zeskładowane są wyroby zawierające azbest Usuwanie wyrobów zawierających azbest odbywać się będzie przy wsparciu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.
Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 31 sierpnia 2024 r. bezpośrednio do Starostwa Powiatowego w Czarnkowie lub wysyłając na adres: ul. Rybaki 3, 64-700 Czarnków lub elektronicznie na skrzynkę e-PUAP.
Do wniosku należy załączyć:
1. poświadczenie gminy właściwej ze względu na położenie obiektu budowlanego zawierającego azbest o ujęciu przedmiotowego obiektu w rejestrze wyrobów zawierających azbest – Bazie Azbestowej na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do wniosku,
2. dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest,
3. zgodę właściciela nieruchomości - w przypadku posiadania innego tytułu prawnego niż własność lub użytkowanie wieczyste,
4. pełnomocnictwo - w przypadku działania przez pełnomocnika.
Wnioski będą rozpatrywane według kolejności wpływu, do wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel.
Dodatkowych informacji można uzyskać w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa pod numerem telefonu: 660-748-770 i 660-746-925.
Wszelkie informacje dostępne są na stronie internetowej Starostwa Powiatu Czarnkowsko - Trzcianeckiego:
https://bip.czarnkowsko-trzcianecki.pl/artykul/508/2737/usuwanie-azbestu