PRZEBUDOWA ULICY SŁODOWEJ I ULICY NASIENNEJ (DO ULICY MIODOWEJ) W KONSTANTYNOWIE ŁÓDZKIM
„Przebudowa ulicy Słodowej i ulicy Nasiennej (do ulicy Miodowej) w Konstantynowie Łódzkim”
Umowa o udzielenie dofinansowania ze środków Funduszu Dróg Samorządowych nr 149/G/2020 z dnia 21 maja 2020 r.
Data rozpoczęcia: maj 2020 r.
Data zakończenia: wrzesień 2020 r.
Wartość ogółem zadania zgodnie z umową o dofinansowanie: 674 981,00 r., w tym kwota dofinansowania z FDS: 337 491,00
Wartość projektu po realizacji 459 116,20 zł
Projekt polega na przebudowie dróg publicznych gminnych w Konstantynowie Łódzkim tj.
- odcinka nr 1 obejmującego ulicę Słodową (droga publiczna o numerze 108611E) - całkowita długość odcinka - 357,20 m, w tym 264,3 długość przebudowywanej w ramach zadania nawierzchni ulicy wraz z budową chodnika
- odcinka nr 2 obejmującego ul. Nasienną do ul. Miodowej (droga publiczna o numerze 108611E) –całkowita długość odcinka -74,7 m.
Głównym celem projektu jest wzrost wykorzystania transportu publicznego poprzez rozwój, poprawę funkcjonalności i atrakcyjności układu drogowego komunikacyjnego, zwiększenie komfortu podroży, poprawa bezpieczeństwa na drogach lokalnych, w szczególności niechronionych uczestników ruchu (pieszych, rowerzystów), wzmocnienie funkcji metropolitalnych i spójności obszaru metropolitalnego, poprawa funkcjonalności struktury ruchu pieszego, podnoszenie standardów technicznych dróg gminnych oraz zachowanie jednorodności sieci dróg powiatowych i dróg gminnych pod względem spełniania tych standardów.
Projekt przyczynia się do realizacji celów pośrednich takich jak: ograniczenie ryzyka kolizji oraz wypadków samochodowych; poprawy funkcjonalności istniejącego układu drogowego oraz dostosowanie go do potrzeb uczestników ruchu drogowego; znacznego ułatwienia dojazdu do centrum Miasta, instytucji i obiektów publicznych; poprawy płynności jazdy i skrócenie czasu podróży; zmniejszenie negatywnego oddziaływania na środowisko; zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych pojazdów.
W wyniku realizacji projektu ruch pojazdów na przebudowanym ciągu komunikacyjnym będzie bardziej płynny. Bardziej płynna jazda pojazdów będzie skutkować obniżeniem emisji spalin i innych zanieczyszczeń do atmosfery, a także pierwiastków ciężkich do gruntu. Wody opadowe zanieczyszczone trującymi substancjami pochodzącymi z ruchu pojazdów odprowadzone zostaną do istniejącej kanalizacji deszczowej. Zatem pomimo faktu, iż bezpośrednim celem projektu nie jest ochrona środowiska, jednak w wyniku realizacji zadania można odnaleźć pozytywne aspekty dla środowiska naturalnego. Projekt jest, więc zgodny z polityką zrównoważonego rozwoju.
Projekt wpływa również na realizację polityki równych szans. W efekcie jego realizacji osoby niepełnosprawne będą mogły łatwiej poruszać się po przebudowanym ciągu komunikacyjnym. Do potrzeb osób niepełnosprawnych zostaną przystosowane podjazdy i zjazdy: na chodnikach, ciągach rowerowo-pieszych, przejściach dla pieszych oraz skrzyżowaniach. Zostaną wyeliminowane bariery architektoniczne sprawiające tym osobom trudności w przemieszczaniu się.
Realizacja: