W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Obwieszczenie informujące o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

Obwieszczenie

Działając na podstawie artykuł 74 ustęp 3, artykuł 85 ustęp 3 w związku z artykuł 38 i artykuł 3 ustęp 1 punkt 11 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dziennik Urzędowy 2024 pozycja 1112 ze zmianami) oraz artykuł 10 § 1, artykuł 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dziennik Ustaw z 2024 roku pozycja 572 ze zmianami)

Burmistrz Konstantynowa Łódzkiego zawiadamia, że w dniu 2 października 2024 roku została wydana decyzja znak OŚ.6220.37-17.2023.WK o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na „Budowie instalacji do dystrybucji i magazynowania produktów naftowych oraz substancji, w ramach projektowanej stacji paliw przy ulica Zgierskiej w Konstantynowie Łódzkim”.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi pismem z dnia 29 sierpnia 2024 roku (data wpływu: 29.08.2024 roku znak WOOŚ.4220.921.2024.MRe.10) wyraził opinię, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Pabianicach pismem z dnia 12 sierpnia 2024 roku (data wpływu: 12.08.2024 roku nr ZNS.90281.3-1.2024) wyraził opinię, że nie stwierdza potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i sporządzenia raportu pod kątem wymagań higienicznych i zdrowotnych.

Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu pismem z dnia 27 sierpnia 2024 roku (data wpływu 28.08.2024 roku nr PO.ZZŚ.4901.531.2023.2.BM) wyraził opinię, w której nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Szczegółowe informacje można uzyskać w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim pokój 7, I piętro.

Obwieszczenia w przedmiotowej sprawie będą zamieszczane na stronie konstantynow.pl w zakładce Aktualności - Obwieszczenia oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim oraz na tablicy ogłoszeń przy ulica Niesięcin/Aleksandrowska.

Zawiadomienie bądź doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Treść decyzji jest dostępna na stronie konstantynow.pl w zakładce Aktualności – Obwieszczenia wraz z niniejszym obwieszczeniem.

Dzień publicznego obwieszczenia: 2 października 2024 roku
 

Konstantynów Łódzki, 2 października 2024 roku OŚ.6220.37-18.2023.WK

Decyzja środowiskowa

Na podstawie artykuł 71 ustęp 1, ustęp 2 punkt 2, artykuł 75 ustęp 1 punkt 4, artykuł 84 ustęp 2 i 85 ustęp 2 punkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dziennik Urzędowy 2024 pozycja 1112 ze zm.) – zwanej dalej ustawą ooś, § 3 ustęp 1 punkt 34 litera b, c oraz punkt 35 litera b, c Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dziennik Urzędowy z 2019 roku, pozycja 1839), w związku z artykuł 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dziennik Ustaw z 2024 roku pozycja 572 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku Orlen Budonaft Spółka z ograniczona odpowiedzialnością o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na „Budowie instalacji do dystrybucji i magazynowania produktów naftowych oraz substancji, w ramach projektowanej stacji paliw przy ulicy Zgierskiej w Konstantynowie Łódzkim” i po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pabianicach oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu

orzekam na rzecz Orlen spółka akcyjna z siedzibą w Płocku przy ul. Chemików 7, 09-411 Płock

  1. Realizację przedmiotowego przedsięwzięcia i stwierdzam brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;
  2. Określam następujące warunki i wymagania:
    1. Wycinkę drzew i krzewów należy wykonać poza sezonem lęgowym większości ptaków mogących gniazdować na przedmiotowym terenie, tj. poza okresem od 1 marca do 15 września włącznie. Dopuszcza się przeprowadzenie wycinki we wskazanym powyżej terminie, jednak należy ją wtedy poprzedzić bezpośrednio (maksymalnie 1-3 dni przed rozpoczęciem prac) ekspertyzą ornitologiczną stwierdzającą brak zasiedlenia drzewa przez ptaki. W przypadku stwierdzenia lęgów ptaków, należy wstrzymać prace i postępować zgodnie z wytycznymi ornitologa.
    2. Zaleca się przeprowadzenie działań kompensacyjnych/nasadzeń zastępczych drzew i krzewów. Nasadzenia powinny składać się z rodzimych gatunków, przy wyborze których należy wziąć pod uwagę panujące na danym terenie warunki siedliskowe, w tym glebowe oraz uwarunkowania techniczne, ekologiczne i krajobrazowe. W przypadku braku odpowiedniego miejsca na terenie przedsięwzięcia należy rozważyć możliwość dokonania nasadzeń w jego najbliższym sąsiedztwie lub wprowadzenie roślin pnących, łąki kwietnej itp. działań, które przynajmniej w części zrekompensują utracone usługi ekosystemu.
    3. Zaplecze techniczne, miejsca magazynowania materiałów budowlanych i odpadów oraz miejsca postoju maszyn budowlanych i sprzętu transportowego zorganizować na terenie utwardzonym, w sposób zabezpieczający przed przedostawaniem się zanieczyszczeń do gruntu.
    4. Teren inwestycji, na wypadek narażenia środowiska gruntowo - wodnego na zanieczyszczenia substancjami ropopochodnych, wyposażyć w sorbenty.
    5. W czasie prowadzenia robót budowlanych prowadzić stały monitoring stanu technicznego sprzętu budowlanego i transportowego oraz przypadków wystąpienia zanieczyszczenia gruntu i neutralizację miejsc mogących powodować ewentualnie zagrożenia dla środowiska gruntowo – wodnego.
    6. Sprzęt i maszyny wykorzystywane podczas realizacji inwestycji powinny spełniać odpowiednie standardy jakościowe, techniczne, wykluczające emisje do wód i do ziemi zanieczyszczeń z grupy ropopochodnych (oleje, smary, paliwo).
    7. W przypadku przedostania się zanieczyszczeń do gruntu lub wód bezzwłocznie podjąć działania zmierzające do usunięcia skutków i przyczyn awarii.


Uzasadnienie

W dniu 25 września 2023 roku wpłynął wniosek Orlen Budonaft Spółka z ograniczona odpowiedzialnością o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na „Budowie instalacji do dystrybucji i magazynowania produktów naftowych oraz substancji, w ramach projektowanej stacji paliw przy ulicy Zgierskiej w Konstantynowie Łódzkim”.

Planowane przedsięwzięcie należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, o których mowa w § 3 ustęp 1 punkt 34 litera b, c oraz punkt 35 litera b, c rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dziennik Urzędowy z 2019 roku, pozycja 1839) tj.:

  • § 3 ustęp 1 punkt 34 litera b, c instalacje do dystrybucji:
    • b)    produktów naftowych,
    • c)    substancji lub mieszanin, w rozumieniu odpowiednio artykuł 3 punkt 1 i 2 rozporządzenia nr 1907/2006, niebędących produktami spożywczymi - z wyłączeniem stacji paliw gazu płynnego lub sprężonego;
  • § 3 ustęp 1 punkt 35 litera b, c: instalacje do podziemnego magazynowania:
    • b)    produktów naftowych,
    • c)    substancji lub mieszanin, w rozumieniu odpowiednio artykuł 3 punkt 1 i 2 rozporządzenia nr 1907/2006, niebędących produktami spożywczymi, - inne niż wymienione w § 2 ustęp 1 punkt 22, z wyłączeniem instalacji do magazynowania paliw wykorzystywanych na potrzeby gospodarstw domowych, zbiorników na gaz płynny o łącznej pojemności nie większej niż 20 m3 oraz zbiorników na olej o łącznej pojemności nie większej niż 3 m3.

Przedmiotowa inwestycja należy do przedsięwzięć, dla których wymagane jest uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zaś przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko jest fakultatywne.

Organ wystąpił o wydanie opinii w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pabianicach oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu. 

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi pismem z dnia 29 sierpnia 2024 roku (data wpływu: 29.08.2024 roku znak WOOŚ.4220.921.2024.MRe.10) wyraził opinię, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Pabianicach pismem z dnia 12 sierpnia 2024 roku (data wpływu: 12.08.2024 roku nr ZNS.90281.3-1.2024) wyraził opinię, że nie stwierdza potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i sporządzenia raportu pod kątem wymagań higienicznych i zdrowotnych.

Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu pismem z dnia 27 sierpnia 2024 roku (data wpływu 28.08.2024 roku nr PO.ZZŚ.4901.531.2023.2.BM) wyraził opinię, w której nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Organ uwzględniając łączne uwarunkowania określone w artykuł 63 ustęp 1 ustawy ooś oraz po uzyskaniu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pabianicach oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sieradzu uznał, że nie jest konieczne przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia.

Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na wykonaniu instalacji do podziemnego magazynowania i dystrybucji produktów naftowych oraz płynu AdBlue na terenie projektowanej stacji paliw. 

Przedsięwzięcie będzie realizowane na działkach ewidencyjnych nr 35/20 (o powierzchni 0,1302 ha) oraz 35/25 (o powierzchni 0,1344 ha) w obrębie K-21, w mieście Konstantynowie Łódzkim. Na działce ewid. nr 35/24 wykonany zostanie wjazd na teren stacji.

Przedmiotowy teren nie jest objęty ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Prace związane z inwestycją obejmą: budowę urządzeń (instalacji) związanych z dystrybucją produktów naftowych, tj.: budowę zlewu paliwa, masztów oddechowych, posadowienie zbiorników paliwa, montaż instalacji paliwowej i dystrybutorów, budowę urządzeń związanych z dystrybucją substancji chemicznej o nazwie handlowej AdBlue. 

W ramach planowanego przedsięwzięcia wybudowane zostaną także m.in.: pawilon stacji, wiata nad dystrybutorami, nawierzchnie drogowe, miejsca parkingowe, miejsca dla dostaw zaopatrzenia pawilonu, instalacja do dystrybucji LPG, stojak (klatka) do magazynowania butli LPG, mała architektura, pylon, instalacja sieci wod-kan., instalacja elektryczna wraz z oświetleniem, kompresor, odkurzacz, wiata na odpady. Wyznaczona została również rezerwa pod paczkomat i ładowarkę samochodów elektrycznych.

Zgodnie z rejestrem gruntów teren przeznaczony pod inwestycję stanowią grunty rolne klasy IVb.

Teren objęty inwestycją przez wiele lat był terenem rolnym. Później był częścią dużego gospodarstwa zajmującego się produkcja szkółkarską. Pozostałości tej działalności widoczne są we wschodniej części działki w postaci drzew i krzewów różnych gatunków oraz pozostałości wygrodzeń i konstrukcji ziemnych.

Przedmiotowy teren graniczy od północy ze składem kruszywa, od zachodu z ulicą Zgierską, od południa z terenem niezagospodarowanym i dalej zjazdem z drogi S14, od wschodu z terenem zadrzewionym.

Powierzchnia zabudowy (bez dróg, chodników i placów) przedmiotowej stacji wyniesie ok. 210 m2. Nad częścią terenów utwardzonych (nad dystrybutorami) będzie znajdowała się wiata o powierzchni ok. 270 m2. Powierzchnia biologicznie czynna wyniesie ok. 390 m2.

Stacja paliw będzie wyposażona w urządzenia monitorujące szczelność zbiorników paliw, sygnalizację wycieku produktów naftowych do gruntu, wód powierzchniowych i gruntowych oraz system zapobiegający przepełnieniu zbiorników z odcięciem zrzutu.

Powierzchnie dystrybucji i przeładunku paliw będą utwardzone i szczelne, a także wyprofilowane w taki sposób, aby ewentualne wycieki paliwa spływały do kratek kanalizacyjnych i separatora.

Przedmiotowa stacja paliw będzie typową stacją paliw, w której zbiorniki z paliwami przeznaczonymi do sprzedaży będą znajdować się pod ziemią w obrębie tzw. pola zbiornikowego. Paliwo ze zbiorników podawane będzie do dystrybutorów znajdujących się na wysepkach pod wiatą.

W ramach przedmiotowej stacji zostaną zrealizowane następujące elementy:

  • 2 dwupłaszczowe zbiorniki paliw o pojemności do 60 m3 każdy, podzielone na komory i 1 podziemny dwupłaszczowy zbiornik AdBlue o pojemności do 20 m3 albo alternatywnie 1 zbiornik paliw o pojemności 60 m3 i 1 zbiornik paliw o pojemności 70 m3, w którym wydzielona zostanie komora o pojemości 10 m3 na płyn AdBlue,
  • 1 podziemny zbiornik LPG o pojemności do 20 m3,
  • 3 dystrybutory paliwowe MPD,
  • 1 dystrybutor tankowania LPG,
  • 1 dystrybutor szybki do tankowania samochodów ciężarowych, dwustronny,
  • 1 dystrybutor tankowania AdBlue
  • stanowisko zlewu paliwa,
  • maszty oddechowe umieszczone na dachu wiaty.

Instalacja paliwowa na ww. stacji będzie wykonana jako hermetyczna w zakresie podstawowych operacji technologicznych. Hermetyzacja obejmować będzie następujące operacje:

  • spust paliwa z autocysterny do zbiorników magazynowych (tzw. duże wahadło gazowe),
  • odsysanie oparów paliw z baków tankowanych pojazdów (tzw. małe wahadło gazowe). 

Nowoczesne dystrybutory wieloproduktowe MPD zlokalizowane będą na 3 wysepkach pod wiatą. Dystrybutory wieloproduktowe wyposażone będą w system aktywnego odbioru oparów paliw. Opary paliw z baku tankowanego pojazdu zasysane będą przy pistolecie nalewczym pompą oparów zamontowaną w dystrybutorze.

Zassane opary wydzielonym rurociągiem odprowadzane będą do przestrzeni gazowej podziemnych zbiorników paliw. 

W rejonie dystrybucji paliw zostanie wykonana szczelna taca z odwodnieniem – w rejonie dystrybutorów oraz zlewu paliwa, ze względów technologicznych przewidziano nawierzchnię betonową, szczelną. Wody opadowe i roztopowe z odwodnień w obrębie tacy kierowane będą do tzw. „brudnej” kanalizacji deszczowej zaopatrzonej w separatoroku

Prognozowane zapotrzebowanie na media i ilość ścieków, ustalone na podstawie innych tego typu obiektów należących do inwestora, na stacji paliw przy ulicy Zgierskiej w Konstantynowie Łódzkim określone na podstawie danych perspektywicznych wynosić będzie:

  • zapotrzebowanie wody dla pawilonu stacji (pracownicy, zaplecze sanitarne dla pracowników i klientów): około 2 m3/dobę,
  • zapotrzebowanie wody: około 1 m3/d,
  • zapotrzebowanie na energię elektryczną stacji: około 130 kW (+ ładowarki około 360 kW),
  • ilość ścieków bytowych: około 1,0 m3/dobę.

Planowana sprzedaż:

  • benzyny: około 1 200 m3/rok,
  • olej napędowy: około 3 500 m3/rok,
  • LPG: około 600 m3/rok,
  • AdBlue: około 120 m3/rok.

Zapotrzebowanie na etapie realizacji inwestycji (średnio) wyniesie:

  • woda: około 0,3 m3/dobę,
  • energia elektryczna: około 2 kW/dobę,
  • paliwa: około 0,1 m3/dobę.

Etap realizacji inwestycji (prace budowlane) spowoduje przejściowo wzmożony ruch środków transportu i maszyn obsługujących budowę. Ruch samochodowy oraz prace budowlane będą źródłem pewnej uciążliwości akustycznej, która będzie jednak miała charakter okresowy i krótkotrwały – ograniczony do czasu realizacji inwestycji. W związku z tym zakłada się organizację prac budowlanych w jak najkrótszym czasie i tylko w porze dziennej.

Z etapem realizacji inwestycji wiązać się będzie największe i praktycznie jedyne dla tej inwestycji oddziaływanie na powierzchnię ziemi, grunty. Wykonane zostaną wykopy pod fundamenty poszczególnych elementów wyposażenia stacji i sieci.

W związku z prowadzonymi pracami budowlanymi należy oczekiwać niewielkiej i występującej w ograniczonym czasie, emisji zanieczyszczeń gazowych i pyłowych do powietrza. Emisja ta będzie miała wyłącznie charakter emisji niezorganizowanej. Zasięg tej emisji będzie miał charakter lokalny, ograniczony do rejonu prowadzonych prac oraz będzie ograniczony czasowo, tj. do momentu zakończenia budowy.

W celu dodatkowego ograniczenia tego oddziaływania prowadzone roboty budowlane i transportowe będą wyłącznie przy użyciu sprawnych pojazdów, sprzętu i maszyn budowlanych, a w trakcie prac należy unikać ich bezproduktywnej pracy na jałowym biegu.

W czasie realizacji inwestycji na terenie przyszłej stacji ustawiona zostanie przenośna toaleta, gdzie gromadzone będą ścieki bytowe. Ścieki te następnie będą przekazywane do lokalnej oczyszczalni ścieków komunalnych. Woda na potrzeby socjalne i do prób szczelności pochodzić będzie z lokalnej sieci wodociągowej na podstawie warunków wydanych przez właściwy podmiot.

Potencjalne źródła emisji zorganizowanej z terenu stacji to:

  • emisja par węglowodorów w trakcie napełniania zbiorników magazynowych paliw oraz tankowania pojazdów – rodzaj emitowanych zanieczyszczeń: węglowodory aromatyczne i alifatyczne, benzen,
  • ruch pojazdów po terenie stacji,
  • emisja z kotłowni służącej do ogrzewania budynku.

W przypadku stacji paliw najistotniejszym źródłem emisji jest dystrybucja paliw. Czynnikami wpływającymi na wielkość emisji zanieczyszczeń do atmosfery z procesu napełniania zbiorników magazynowych paliw są:

  • rodzaj paliwa przechowywanego w zbiorniku,
  • wielkość obrotu paliwami,
  • częstotliwość dostaw,
  • typ urządzeń ograniczających emisję (ich skuteczność).

Określenie wielkości emisji węglowodorów do atmosfery ze zbiorników magazynujących jest sprawą złożoną. W sytuacji tej mamy do czynienia z trzema rodzajami emisji:

  • emisja powstająca w czasie napełniania zbiornika, tzw. „duży oddech”,
  • emisja spowodowana dobowymi wahaniami temperatury, tzw. „mały oddech”,
  • emisja wynikająca z nasycenia przestrzeni gazowej zbiornika, tzw. „wtórny oddech”. 

Zanieczyszczeniami gazowymi emitowanymi do powietrza z procesów dystrybucji i magazynowania benzyn są węglowodory alifatyczne, węglowodory aromatyczne, alkohole oraz niewielkie ilości benzenu.

Źródłami hałasu na terenie stacji będą:

  • mechanizm napędowy pomp dystrybucyjnych paliw w dystrybutorach,
  • hałas komunikacyjny (związany z ruchem po terenie),
  • hałas ze stacjonarnych źródeł tj. klimatyzatora budynku głównego stacji, kompresora, odkurzacza.

Stacja paliw pracować będzie przez 365 dni w roku, 24 godziny na dobę. Wymienione powyżej źródła hałasu nie są źródłami o znacznej głośności, dlatego rozprzestrzenianie się dźwięku z terenu stacji nie będzie znaczne. Najbliższa zabudowa mieszkalna znajdują się w odległości około 80 m od obiektów stacji paliw. 

Przewiduje się, iż po na terenie stacji tankować będzie łącznie około 400 pojazdów na dobę. 

Woda na potrzeby socjalne stacji paliw dostarczana będzie z sieci wodociągowej. Woda na cele przeciwpożarowe będzie dostarczana również z sieci wodociągowej. 

W przypadku braku możliwości zapewnienia odpowiedniej ilości wody na cele ppoż. przez zarządcę sieci, na terenie omawianej działki zostanie wykonany zbiornik na wodę zapewniający odpowiednią ilość wody na cele ppoż.

Ścieki bytowe i ścieki przemysłowe zostaną odprowadzone do miejskiej kanalizacji sanitarnej zgodnie z warunkami wydanymi przez zarządcę sieci. W przypadku braku możliwości lub braku zgody zarządzającego miejską kanalizacją sanitarną na odprowadzenie ścieków bezpośrednio do kanalizacji na terenie działki zostanie wykonany szczelny zbiornik na ścieki, z którego ścieki będą regularnie wybierane i odwożone do oczyszczalni ścieków.

Wody opadowe i roztopowe z terenu stacji będą zbierane w lokalny system kanalizacji deszczowej. Na kanalizacji odprowadzającej wody deszczowe z terenów narażonych na zanieczyszczenie substancjami ropopochodnymi (rejon dystrybutora, studni zlewnej) czyli tzw. kanalizacji brudnej zostaną zbudowane separator i osadnik lub separator zintegrowany z osadnikiem.

Na obecnym etapie projektowania w związku z brakiem kanalizacji deszczowej w sąsiadujących ze stacją paliw ulicach brane są pod uwagę różne rozwiązania związane z zagospodarowaniem wód deszczowych. Jako podstawowe rozwiązanie w obecnej chwili rozpatrywane jest wykonanie urządzeń rozsączających wody deszczowe w obrębie działki, na której zlokalizowany będzie obiekt. Urządzeniami rozsączającymi wody deszczowe mogą być skrzynki rozsączające, komory rozsączające, system drenażu ze zbiornikiem retencyjnym lub studnie chłonne. Alternatywnym rozwiązaniem jest wykonanie szczelnego zbiornika i wywóz wody poza teren obiektu z ewentualnym wykorzystaniem części tej wody do spłukiwania toalet („szara woda”). Przy odprowadzeniu wód do gruntu, przy stosunkowo dużej powierzchni utwardzonej w stosunku do wielkości nieruchomości konieczne będzie zretencjonowanie wód deszczowych przed wprowadzeniem ich do gruntu.

Na etapie realizacji przedsięwzięcia powstawać będą następujące rodzaje odpadów 
o kodach: 17 01 07 w ilości ok. 0,3 Mg/rok, 17 02 03 w ilości ok. 0,1 Mg/rok, 17 03 80 w ilości ok. 0,2 Mg/rok, 17 04 11 w ilości ok. 0,1 Mg/rok, 17 05 04 w ilości ok. 500,0 Mg/rok, 17 09 04 w ilości ok. 2,0 Mg/rok, 08 01 11* w ilości ok. 0,05 Mg/rok, 08 01 12 w ilości ok. 0,05 Mg/rok, 15 01 01 w ilości ok. 0,2 Mg/rok, 15 01 02 w ilości ok. 0,2 Mg/rok, 15 01 03 w ilości ok. 0,5 Mg/rok, 15 01 10* w ilości ok. 0,05 Mg/rok, 15 02 02* w ilości ok. 0,02 Mg/rok, 15 02 03 w ilości ok. 0,02 Mg/rok oraz 20 03 01 w ilości ok. 0,05 Mg/rok.

W związku z funkcjonowaniem przedsięwzięcia powstawać będą następujące rodzaje odpadów o kodach: 15 01 01 w ilości ok. 1,5 Mg/rok, 15 01 02 w ilości ok. 2,0 Mg/rok, 15 01 06 w ilości ok. 4,0 Mg/rok, 15 01 07 w ilości ok. 1,5 Mg/rok, 15 01 10* w ilości ok. 0,3 Mg/rok, 15 02 02* w ilości ok. 1,0 Mg/rok, 15 02 03 w ilości ok. 0,5 Mg/rok, 16 02 13* i 16 02 15* w ilości ok. 0,01 Mg/rok, 16 02 14 i 16 02 16 w ilości ok. 0,01 Mg/rok, 16 03 80 w ilości ok. 5,0 Mg/rok, 16 05 05 w ilości ok. 0,2 Mg/rok, 16 07 08* w ilości ok. 0,1 Mg/rok, 19 08 02 w ilości ok. 3,0 Mg/rok, 19 08 10* i 13 05 07* w ilości ok. 3,0 Mg/rok, 20 01 01 w ilości ok. 0,5 Mg/rok, 20 01 02 w ilości ok. 0,5 Mg/rok, 20 01 39 w ilości ok. 0,5 Mg/rok oraz 20 03 01 w ilości ok. 3,0 Mg/rok.

Odpady komunalne zbierane będą w sposób selektywny z podziałem na następujące frakcje odpadów: papier (20 01 01), tworzywa sztuczne (20 01 39), szkło (20 01 02) i niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (20 03 01). Pojemniki na odpady komunalne będą zlokalizowane na wysepkach pod wiatą (niesegregowane odpady komunalne) oraz koło pawilonu stacji (szkło, papier i tworzywa sztuczne). Oznakowane kontenery zbiorcze na poszczególne frakcje odpadów komunalnych zlokalizowane będą w altanie śmietnikowej.

Wszystkie wytworzone na stacji paliw odpady niebezpieczne i inne niż niebezpieczne magazynowane będą selektywnie w sposób dostosowany do rodzaju i charakteru odpadu. Odpady niebezpieczne magazynowane będą w osobnych specjalnie przygotowanych dla danego rodzaju odpadów w oznaczonych pojemnikach, w zamykanej wiacie śmietnikowej (ograniczony dostęp osób postronnych).

Teren przedmiotowego przedsięwzięcia zlokalizowany jest w obrębie JCWPd o kodzie GW600072.

Planowane przedsięwzięcie nie wiąże się z ryzykiem wystąpienia poważnej awarii przemysłowej.

Przedmiotowy teren był poprzednio wykorzystywany m.in. jako szkółka drzew i krzewów ozdobnych. Na terenie znajdują się drzewa będące pozostałością ww. zagospodarowania. Przedsięwzięcie wiązało się będzie z usunięciem drzew i krzewów znajdujących się na terenie przedmiotowych działek. W KIP wskazano tabelę zawierającą 

75 pozycji przeznaczonych do usunięcia (w tym grupy małych drzew i drzewa w formie krzewiastej). Na terenie stwierdzono następujące gatunki drzew i krzewów: jodła kalifornijska (j. jednobarwna) /Abies concolor Gordon et Glend.)Lindl. ex Hildebroku/, jodła pospolita /Abies alba L./, świerk pospolity /Picea abies (L.) H. Karst/, sosna zwyczajna /Pinus sylvestris L./, sosna czarna /Pinus nigra Arn./, cis pospolity /Taxus baccata L./, modrzew europejski /Larix decidua Mill./, jałowiec zwyczajny /Juniperus communis L./, żywotnik zachodni /Thuja occidentalis L./, wiśnia ptasia /Prunus avium L./, śliwa wiśniowa, ałycza /Prunus cerasifera Ehrh./, śliwa domowa /Prunus domestica L./, topola osika /Populus tremula L./, brzoza brodawkowata /Betula pendula Roth/, leszczyna pospolita /Corylus avellana L./, grab pospolity /Carpinus betulus L./, dąb szypułkowy /Quercus robur L./, klon jesionolistny /Acer negundo L./, dereń biały /Cornus alba L./.

Duża ilość drzew jest sucha oraz drzewa mają wysoko umieszczoną koronę, a drzewa iglaste dużo posuszu w dolnej części.

Wycinkę drzew i krzewów należy wykonać poza sezonem lęgowym większości ptaków mogących gniazdować na analizowanym terenie, tj. poza okresem od 1 marca do 15 września włącznie. Dopuszcza się przeprowadzenie wycinki we wskazanym powyżej terminie, jednak należy ją wtedy poprzedzić bezpośrednio (maksymalnie 1-3 dni przed rozpoczęciem prac) ekspertyzą ornitologiczną stwierdzającą brak zasiedlenia drzewa przez ptaki. W przypadku stwierdzenia lęgów ptaków, należy wstrzymać prace i postępować zgodnie z wytycznymi ornitologa.
Zaleca się przeprowadzenia działań kompensacyjnych/nasadzeń zastępczych drzew i krzewów. Nasadzenia powinny składać się z rodzimych gatunków, przy wyborze których należy wziąć pod uwagę panujące na danym terenie warunki siedliskowe, w tym glebowe oraz uwarunkowania techniczne, ekologiczne i krajobrazowe. W przypadku braku odpowiedniego miejsca na terenie przedsięwzięcia należy rozważyć możliwość dokonania nasadzeń w jego najbliższym sąsiedztwie lub wprowadzenie roślin pnących, łąki kwietnej itp. działań, które przynajmniej w części zrekompensują utracone usługi ekosystemu.

Nie przewiduje się wystąpienia zagrożenia dla zdrowia ludzi wynikającego z ww. emisji zarówno na etapie budowy jak i eksploatacji przedsięwzięcia. Oddziaływania fazy budowy nie spowodują trwałych zmian w środowisku, poza trwałym zajęciem terenu pod realizację inwestycji i zmianą w zakresie krajobrazu z tytułu nowych naniesień.

Przedmiotowe przedsięwzięcie przy zastosowaniu przedstawionej technologii nie będzie wiązać się z ryzykiem wystąpienia katastrof naturalnych i budowlanych.

Z karty informacyjnej przedsięwzięcia wynika, że planowane przedsięwzięcie nie jest położone na obszarach wodno-błotnych lub innych obszarach o niskim poziomie wód gruntowych w tym siedliskach łęgowych oraz przy ujściu rzek. Planowane przedsięwzięcie leży poza obszarami wybrzeży i obszarami morskimi oraz poza obszarami górskimi i leśnymi.
Ze względu na skalę i charakter przedmiotowe przedsięwzięcie nie będzie podlegać ryzyku związanemu ze zmianami klimatu.

Teren objęty przedsięwzięciem położony jest poza korytarzami ekologicznymi i poza obszarami chronionymi na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (Dziennik Urzędowy z 2023 roku pozycja 1336 ze zm.). Najbliżej położonym obszarem chronionym jest rezerwat przyrody Torfowisko Rąbień – ok. 4,0 km. Najbliższy obszar Natura 2000, tj. specjalny obszar ochrony siedlisk Grądy nad Lindą PLH100022  znajduje się w odległości ok. 11,5 km.

Biorąc pod uwagę odległość terenu przedsięwzięcia od ww. obszaru Natura 2000, uwzględniając cele ochrony tego obszaru, gatunki i typy siedlisk przyrodniczych będące przedmiotami ochrony, a także zagrożenia i cele działań ochronnych określone dla poszczególnych przedmiotów ochrony, należy uznać, że skala przedsięwzięcia jest za mała, by stwierdzić jakiekolwiek znaczące negatywne oddziaływanie na cele ochrony tego obszaru Natura 2000. Przedsięwzięcie nie będzie powodować pogorszenia stanu siedlisk przyrodniczych lub siedlisk gatunków roślin i zwierząt, dla ochrony których wyznaczono dany obszar Natura 2000, nie będzie wpływało negatywnie na gatunki, dla ochrony których został wyznaczony obszar oraz nie pogorszy integralności obszaru Natura 2000 i jego powiązania z innymi obszarami.

W rejonie przedsięwzięcia nie zidentyfikowano obszarów, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone lub istnieje prawdopodobieństwo ich przekroczenia.

Z karty informacyjnej nie wynika, żeby przedsięwzięcie znajdowało się w obrębie terenów o znaczeniu historycznym, kulturowym i archeologicznym.

Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego gęstość zaludnienia gminy Parzęczew wg danych na 1 stycznia 2024 roku wynosi 706 os./km2. Eksploatacja projektowanego przedsięwzięcia, przy założeniach przyjętych w karcie informacyjnej dołączonej do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, nie będzie oddziaływać na obszary geograficzne i znaczną liczbę ludności.

Przedsięwzięcie nie znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie jezioroku W rejonie realizacji przedsięwzięcia brak jest uzdrowisk i obszarów ochrony uzdrowiskowej. Przedsięwzięcie nie powinno znacząco oddziaływać na przylegające tereny.

Ze względu na lokalizację i charakter przedsięwzięcia nie istnieje możliwość wystąpienia transgranicznego oddziaływania na środowisko.

Na podstawie informacji zawartych w karcie informacyjnej należy stwierdzić brak możliwości wystąpienia oddziaływania o znacznej wielkości lub złożoności. Przedmiotowe przedsięwzięcie zarówno w fazie eksploatacji jak i w fazie realizacji przy zachowaniu odpowiednich środków i technik nie powinno znacząco oddziaływać na środowisko.

Przedmiotowe przedsięwzięcie nie kwalifikuje się do inwestycji i działań, które wymagają uzyskania oceny wodnoprawnej, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 27 sierpnia 2019 roku w sprawie rodzajów inwestycji i działań, które wymagają uzyskania oceny wodnoprawnej (Dziennik Urzędowy z 2019 roku pozycja 1752). Ustalono, że teren na którym zlokalizowane będzie przedsięwzięcie nie leży w granicach obszarów szczególnego zagrożenia powodzią w rozumieniu artykuł 16 punkt 34 ustawy z dnia 20 lipca 2017 roku - Prawo wodne.

Mając na względzie charakter i skalę oddziaływania, zastosowane rozwiązania i technologie oraz przy założeniu realizacji określonych w sentencji warunków stwierdza się brak możliwości znaczącego oddziaływania na pozostające w zasięgu oddziaływania jednolite części wód i nie stwierdza się negatywnego oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia, na realizację celów środowiskowych, o których mowa w artykuł 56, artykuł 57, artykuł 59 i artykuł 61 ustawy z dnia 20 lipca 2017 roku – Prawo wodne, a określonych dla tych części wód w „Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry”.

Obwieszczeniem z dnia 10 września 2024 roku znak: OŚ.6220.13-15.2024.WK wyznaczono stronom 7-dniowy termin od daty uznania zawiadomienia za doręczone na zapoznanie się ze zgromadzonym materiałem dowodowym oraz wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. We wskazanym terminie nie wpłynęły pisma w przedmiotowej sprawie.

Biorąc powyższe pod uwagę należało orzec jak w sentencji.

POUCZENIE

  1. Od niniejszej decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za pośrednictwem Burmistrza Konstantynowa Łódzkiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
  2. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. 
  3. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania decyzja staje się ostateczna i prawomocna co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania. W przypadku zasiedlenia terenu przedsięwzięcia przez chronione gatunki roślin, zwierząt, bądź grzybów, przed przenoszeniem osobników gatunków chronionych, przed rozpoczęciem prac mogących doprowadzić do zniszczenia osobników gatunków chronionych i ich siedlisk, umyślnego płoszenia bądź niepokojenia, lub mogących mieć inny negatywny wpływ na gatunki chronione należy uzyskać stosowne zezwolenia, zgodnie z przepisami odrębnymi.

Załączniki:
1.    Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia zgodnie z artykuł 82 ustęp 3 ustawy ooś

Konstantynów Łódzki, 2 października 2024 roku OŚ.6220.37-17.2023.WK

Charakterystyka przedsięwzięcia

Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia zgodnie z artykuł 82 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dziennik Ustaw 2024 pozycja 1112 ze zmianami)

Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na wykonaniu instalacji do podziemnego magazynowania i dystrybucji produktów naftowych oraz płynu AdBlue na terenie projektowanej stacji paliw. Przedsięwzięcie będzie realizowane na działkach ewidencyjnych nr 35/20 (o powierzchni 0,1302 ha) oraz 35/25 (o powierzchni 0,1344 ha) w obrębie K-21, w mieście Konstantynowie Łódzkim. Na działce ewid. nr 35/24 wykonany zostanie wjazd na teren stacji. Przedmiotowy teren nie jest objęty ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Prace związane z inwestycją obejmą: budowę urządzeń (instalacji) związanych z dystrybucją produktów naftowych, tj.: budowę zlewu paliwa, masztów oddechowych, posadowienie zbiorników paliwa, montaż instalacji paliwowej i dystrybutorów, budowę urządzeń związanych z dystrybucją substancji chemicznej o nazwie handlowej AdBlue. W ramach planowanego przedsięwzięcia wybudowane zostaną także m.in.: pawilon stacji, wiata nad dystrybutorami, nawierzchnie drogowe, miejsca parkingowe, miejsca dla dostaw zaopatrzenia pawilonu, instalacja do dystrybucji LPG, stojak (klatka) do magazynowania butli LPG, mała architektura, pylon, instalacja sieci wod-kan., instalacja elektryczna wraz z oświetleniem, kompresor, odkurzacz, wiata na odpady.

Wyznaczona została również rezerwa pod paczkomat i ładowarkę samochodów elektrycznych.

W ramach przedmiotowej stacji zostaną zrealizowane następujące elementy:

  • 2 dwupłaszczowe zbiorniki paliw o pojemności do 60 m3 każdy, podzielone na komory i 1 podziemny dwupłaszczowy zbiornik AdBlue o pojemności do 20 m3 albo alternatywnie 1 zbiornik paliw o pojemności 60 m3 i 1 zbiornik paliw o pojemności 70 m3, w którym wydzielona zostanie komora o pojemości 10 m3 na płyn AdBlue,
  • 1 podziemny zbiornik LPG o pojemności do 20 m3,
  • 3 dystrybutory paliwowe MPD,
  • 1 dystrybutor tankowania LPG,
  • 1 dystrybutor szybki do tankowania samochodów ciężarowych, dwustronny,
  • 1 dystrybutor tankowania AdBlue
  • stanowisko zlewu paliwa,
  • maszty oddechowe umieszczone na dachu wiaty.

Emisja hałasu
Źródłami hałasu na terenie stacji będą:

  • mechanizm napędowy pomp dystrybucyjnych paliw w dystrybutorach,
  • hałas komunikacyjny (związany z ruchem po terenie),
  • hałas ze stacjonarnych źródeł tj. klimatyzatora budynku głównego stacji, kompresora, odkurzacza.

Stacja paliw pracować będzie przez 365 dni w roku, 24 godziny na dobę. Wymienione powyżej źródła hałasu nie są źródłami o znacznej głośności, dlatego rozprzestrzenianie się dźwięku z terenu stacji nie będzie znaczne. Najbliższa zabudowa mieszkalna znajdują się w odległości około 80 m od obiektów stacji paliw. 

Emisja pyłów i gazów
W związku z prowadzonymi pracami budowlanymi należy oczekiwać niewielkiej i występującej w ograniczonym czasie, emisji zanieczyszczeń gazowych i pyłowych do powietrza. Emisja ta będzie miała wyłącznie charakter emisji niezorganizowanej. Zasięg tej emisji będzie miał charakter lokalny, ograniczony do rejonu prowadzonych prac oraz będzie ograniczony czasowo, tj. do momentu zakończenia budowy.
Potencjalne źródła emisji zorganizowanej z terenu stacji to:

  • emisja par węglowodorów w trakcie napełniania zbiorników magazynowych paliw oraz tankowania pojazdów – rodzaj emitowanych zanieczyszczeń: węglowodory aromatyczne i alifatyczne, benzen,
  • ruch pojazdów po terenie stacji,
  • emisja z kotłowni służącej do ogrzewania budynku.

W przypadku stacji paliw najistotniejszym źródłem emisji jest dystrybucja paliw. Czynnikami wpływającymi na wielkość emisji zanieczyszczeń do atmosfery z procesu napełniania zbiorników magazynowych paliw są:

  • rodzaj paliwa przechowywanego w zbiorniku,
  • wielkość obrotu paliwami,
  • częstotliwość dostaw,
  • typ urządzeń ograniczających emisję (ich skuteczność).

Określenie wielkości emisji węglowodorów do atmosfery ze zbiorników magazynujących jest sprawą złożoną. W sytuacji tej mamy do czynienia z trzema rodzajami emisji:

  • emisja powstająca w czasie napełniania zbiornika, tzw. „duży oddech”,
  • emisja spowodowana dobowymi wahaniami temperatury, tzw. „mały oddech”,
  • emisja wynikająca z nasycenia przestrzeni gazowej zbiornika, tzw. „wtórny oddech”. 

Emisja ścieków bytowych i deszczowych 
W czasie realizacji inwestycji na terenie przyszłej stacji ustawiona zostanie przenośna toaleta, gdzie gromadzone będą ścieki bytowe. Ścieki te następnie będą przekazywane do lokalnej oczyszczalni ścieków komunalnych. Woda na potrzeby socjalne i do prób szczelności pochodzić będzie z lokalnej sieci wodociągowej na podstawie warunków wydanych przez właściwy podmiot.

Ścieki bytowe i ścieki przemysłowe zostaną odprowadzone do miejskiej kanalizacji sanitarnej zgodnie z warunkami wydanymi przez zarządcę sieci. W przypadku braku możliwości lub braku zgody zarządzającego miejską kanalizacją sanitarną na odprowadzenie ścieków bezpośrednio do kanalizacji na terenie działki zostanie wykonany szczelny zbiornik na ścieki, z którego ścieki będą regularnie wybierane i odwożone do oczyszczalni ścieków.

Wody opadowe i roztopowe z terenu stacji będą zbierane w lokalny system kanalizacji deszczowej. Na kanalizacji odprowadzającej wody deszczowe z terenów narażonych na zanieczyszczenie substancjami ropopochodnymi (rejon dystrybutora, studni zlewnej) czyli tzw. kanalizacji brudnej zostaną zabudowane separator i osadnik lub separator zintegrowany z osadnikiem.
Na obecnym etapie projektowania w związku z brakiem kanalizacji deszczowej w sąsiadujących ze stacją paliw ulicach brane są pod uwagę różne rozwiązania związane 
z zagospodarowaniem wód deszczowych. Jako podstawowe rozwiązanie w obecnej chwili rozpatrywane jest wykonanie urządzeń rozsączających wody deszczowe w obrębie działki, na której zlokalizowany będzie obiekt. Urządzeniami rozsączającymi wody deszczowe mogą być skrzynki rozsączające, komory rozsączające, system drenażu ze zbiornikiem retencyjnym lub studnie chłonne. Alternatywnym rozwiązaniem jest wykonanie szczelnego zbiornika i wywóz wody poza teren obiektu z ewentualnym wykorzystaniem części tej wody do spłukiwania toalet („szara woda”). Przy odprowadzeniu wód do gruntu, przy stosunkowo dużej powierzchni utwardzonej w stosunku do wielkości nieruchomości konieczne będzie zretencjonowanie wód deszczowych przed wprowadzeniem ich do gruntu.

Emisja odpadów
Na etapie realizacji przedsięwzięcia powstawać będą następujące rodzaje odpadów o kodach: 17 01 07 w ilości ok. 0,3 Mg/rok, 17 02 03 w ilości ok. 0,1 Mg/rok, 17 03 80 w ilości ok. 0,2 Mg/rok, 17 04 11 w ilości ok. 0,1 Mg/rok, 17 05 04 w ilości ok. 500,0 Mg/rok, 17 09 04 w ilości ok. 2,0 Mg/rok, 08 01 11* w ilości ok. 0,05 Mg/rok, 08 01 12 w ilości ok. 0,05 Mg/rok, 15 01 01 w ilości ok. 0,2 Mg/rok, 15 01 02 w ilości ok. 0,2 Mg/rok, 15 01 03 w ilości ok. 0,5 Mg/rok, 15 01 10* w ilości ok. 0,05 Mg/rok, 15 02 02* w ilości ok. 0,02 Mg/rok, 15 02 03 w ilości ok. 0,02 Mg/rok oraz 20 03 01 w ilości ok. 0,05 Mg/rok.

W związku z funkcjonowaniem przedsięwzięcia powstawać będą następujące rodzaje odpadów o kodach: 15 01 01 w ilości ok. 1,5 Mg/rok, 15 01 02 w ilości ok. 2,0 Mg/rok, 15 01 06 w ilości ok. 4,0 Mg/rok, 15 01 07 w ilości ok. 1,5 Mg/rok, 15 01 10* w ilości ok. 0,3 Mg/rok, 15 02 02* w ilości ok. 1,0 Mg/rok, 15 02 03 w ilości ok. 0,5 Mg/rok, 16 02 13* i 16 02 15* w ilości ok. 0,01 Mg/rok, 16 02 14 i 16 02 16 w ilości ok. 0,01 Mg/rok, 16 03 80 w ilości ok. 5,0 Mg/rok, 16 05 05 w ilości ok. 0,2 Mg/rok, 16 07 08* w ilości ok. 0,1 Mg/rok, 19 08 02 w ilości ok. 3,0 Mg/rok, 19 08 10* i 13 05 07* w ilości ok. 3,0 Mg/rok, 20 01 01 w ilości ok. 0,5 Mg/rok, 20 01 02 w ilości ok. 0,5 Mg/rok, 20 01 39 w ilości ok. 0,5 Mg/rok oraz 20 03 01 w ilości ok. 3,0 Mg/rok.
Odpady komunalne zbierane będą w sposób selektywny z podziałem na następujące frakcje odpadów: papier (20 01 01), tworzywa sztuczne (20 01 39), szkło (20 01 02) i niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (20 03 01). Pojemniki na odpady komunalne będą zlokalizowane na wysepkach pod wiatą (niesegregowane odpady komunalne) oraz koło pawilonu stacji (szkło, papier i tworzywa sztuczne). Oznakowane kontenery zbiorcze na poszczególne frakcje odpadów komunalnych zlokalizowane będą w altanie śmietnikowej.

Wszystkie wytworzone na stacji paliw odpady niebezpieczne i inne niż niebezpieczne magazynowane będą selektywnie w sposób dostosowany do rodzaju i charakteru odpadu. Odpady niebezpieczne magazynowane będą w osobnych specjalnie przygotowanych dla danego rodzaju odpadów w oznaczonych pojemnikach, w zamykanej wiacie śmietnikowej (ograniczony dostęp osób postronnych).

Oddziaływania na obszary chronione
Teren objęty przedsięwzięciem położony jest poza korytarzami ekologicznymi i poza obszarami chronionymi na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (Dz. U. z 2023 roku pozycja 1336 ze zmianami). Najbliżej położonym obszarem chronionym jest rezerwat przyrody Torfowisko Rąbień – ok. 4,0 km. Najbliższy obszar Natura 2000, tj. specjalny obszar ochrony siedlisk Grądy nad Lindą PLH100022  znajduje się w odległości ok. 11,5 km.

Biorąc pod uwagę odległość terenu przedsięwzięcia od ww. obszaru Natura 2000, uwzględniając cele ochrony tego obszaru, gatunki i typy siedlisk przyrodniczych będące przedmiotami ochrony, a także zagrożenia i cele działań ochronnych określone dla poszczególnych przedmiotów ochrony, należy uznać, że skala przedsięwzięcia jest za mała, by stwierdzić jakiekolwiek znaczące negatywne oddziaływanie na cele ochrony tego obszaru Natura 2000. Przedsięwzięcie nie będzie powodować pogorszenia stanu siedlisk przyrodniczych lub siedlisk gatunków roślin i zwierząt, dla ochrony których wyznaczono dany obszar Natura 2000, nie będzie wpływało negatywnie na gatunki, dla ochrony których został wyznaczony obszar oraz nie pogorszy integralności obszaru Natura 2000 i jego powiązania z innymi obszarami.
 

Konstantynów Łódzki, 2 października 2024 roku OŚ.6220.37-17-1.2023.WK

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
02.10.2024 12:36 Wincenty Kołacz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Referat Ochrony Środowiska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Obwieszczenie informujące o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach 3.0 02.10.2024 12:45 Wincenty Kołacz
Obwieszczenie informujące o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach 2.0 02.10.2024 12:44 Wincenty Kołacz
Obwieszczenie informujące o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach 1.0 02.10.2024 12:36 Wincenty Kołacz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}