W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Zameldowanie na pobyt stały obywateli polskich

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy Jasło
ul. Słowackiego 4
38-200 Jasło  (pokój nr 204, II piętro)
tel. 13 4436649

Kto może wystąpić z wnioskiem

Obywatel polski dokonuje zameldowania się na pobyt stały lub czasowy w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport.

Potwierdzenia pobytu stałego osoby zgłaszającej pobyt stały dokonuje właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu na formularzu zgłoszenia pobytu stałego.

Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

Zameldowania się w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.

Zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane we właściwym urzędzie stanu cywilnego zastępuje zameldowanie. Datą zameldowania jest data sporządzenia aktu urodzenia.

Opłaty

Brak opłat.

Termin i sposób załatwienia sprawy.

Niezwłocznie, z chwilą przyjęcia zgłoszenia meldunkowego.

  • formularz „zgłoszenie pobytu stałego” (formularz można uzyskać w siedzibie gminy lub można wydrukować z załącznika poniżej)
  • dowód osobisty lub paszport,
  • dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu  tj. w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.

Obowiązku meldunkowego można dopełnić w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej. Należy dołączyć do formularza dokument elektroniczny potwierdzający tytuł prawny do lokalu. Obywatel nieposiadający tytułu prawnego do lokalu dołącza do formularza dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu tego właściciela lub podmiotu.

Organ dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje z urzędu osobie zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.

Materiały

Zgłoszenie pobytu stałego
zgloszenie-pobytu-stalego.pdf 0.63MB
Pełnomocnictwo
pelnomocnictwo.pdf 0.03MB
Oświadczenie (wypełniamy tylko w przypadku zameldowania w formie dokumentu elektronicznego)
oswiadczenie-wypełniamy-tylko-w-przypadku-zameldowania-w-formie-dokumentu-elektronicznego.pdf 0.01MB
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
szczegolowe-informacje-dotyczące-przetwarzania-danych-osobowych.pdf 0.19MB
{"register":{"columns":[]}}