Nadanie numeru PESEL
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy Jasło
ul. Słowackiego 4
38-200 Jasło (pokój nr 204, II piętro)
tel. 13 4436649
Kto może wystąpić z wnioskiem
Numer PESEL jest nadawany z urzędu przez ministra właściwego do spraw informatyzacji.
Nadanie numeru PESEL następuje automatycznie po wykonaniu obowiązku meldunkowego, a w przypadku noworodków (urodzonych na terytorium RP) po rejestracji w Urzędzie Stanu Cywilnego; obywatelom polskim zamieszkującym na terytorium RP oraz poza granicami RP w związku z ubieganiem się o polski dokument tożsamości.
Numer PESEL może być również nadany osobom, które są obowiązane do posiadania numeru na podstawie odrębnych przepisów (na ich wniosek).
Opłaty
Brak opłat.
Wymagane wnioski i dokumenty
- przy zameldowaniu:
- formularz „zgłoszenie pobytu stałego” lub „zgłoszenie pobytu czasowego”;
- dowód osobisty lub paszport, a dla cudzoziemców – ważny dokument podróży oraz wiza, karta pobytu, zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na pobyt czasowy, a w przypadku obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatela państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatela Konfederacji Szwajcarskiej – również inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał do wglądu)
- przy złożeniu wniosku na dowód osobisty
- wniosek o wydanie dowodu osobistego;
- 1 aktualna, kolorowa fotografia o wymiarach 35x45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej;
- paszport lub inny dokument stwierdzający tożsamość;
- dokument poświadczający obywatelstwo polskie;
- odpis skrócony aktu urodzenia (osoby, które zawarły związek małżeński dodatkowo załączają odpis skrócony aktu małżeństwa) – do wglądu;
- dla osób obowiązanych do posiadania numeru na podstawie odrębnych przepisów: Wniosek o nadanie numeru PESEL osoba, która jest obowiązana do posiadania numeru PESEL na podstawie odrębnych przepisów, składa na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem do dowolnego organu gminy.
- wniosek o nadanie numeru PESEL;
- do okazania dowód osobisty lub paszport, a w przypadku cudzoziemców – ważny dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo, lub do okazania notarialnie uwierzytelniona kopia dokumentu podróży czy innego dokumentu potwierdzającego tożsamość i obywatelstwo;
- oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika
Materiały
Wniosek o nadanie numeru PESELwniosek-o-nadanie-numeru-pesel.PDF 0.33MB Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
szczegolowe-informacje-dotyczace-przetwarzania-danych-osobowych.pdf 0.19MB