W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Wizytę w ZUS można umówić wcześniej, aby załatwić sprawę bez czekania

28.08.2025

Zdjęcie przedstawia po lewej stronie dłonie trzymające smartfon, po prawej stronie grafiki na beżowym tle z zarysem kartki napis Zakład Ubezpieczeń Społecznych - informacja prasowa

Zakład Ubezpieczeń Społecznych zachęca do umawiania wizyt z wyprzedzeniem. Wybierając dogodny dzień i godzinę, można uniknąć kolejki i zostać obsłużonym od razu po przyjściu.

Wizytę można umówić przez internet lub telefon. Online wystarczy zalogować się na swój profil w PUE/eZUS albo skorzystać z aplikacji mobilnej mZUS. Po wejściu w zakładkę „Wizyty” należy wskazać placówkę, temat sprawy oraz termin. Do wyboru są m.in.: emerytury i renty, sprawy dotyczące firm i osób pracujących, świadczenia dla rodzin, świadczenie wspierające, renta wdowia, zasiłki, obsługa profilu PUE i profilu zaufanego oraz obsługa osób niesłyszących. Terminy dostępne są od poniedziałku do piątku, począwszy od godziny 8:00. Ostatnia możliwa rezerwacja w standardowe dni robocze przypada na godzinę 14:40, a w poniedziałki – na 16:40 - informuje Krystyna Michałek, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.

 

Osoby, które nie korzystają z eZUS, mogą umówić wizytę telefonicznie. Rezerwacje dla Oddziału ZUS w Bydgoszczy oraz podległych placówek w Inowrocławiu, Nakle nad Notecią, Świeciu, Tucholi, Żninie i Sępólnie Krajeńskim przyjmowane są pod numerem 52 341 81 26. Natomiast dla Oddziału ZUS w Toruniu oraz placówek we Włocławku, Grudziądzu, Lipnie, Aleksandrowie Kujawskim, Brodnicy, Rypinie i Golubiu-Dobrzyniu obowiązuje numer 54 230 73 76. Podczas rozmowy należy podać dane osobowe, numer telefonu, wybraną placówkę, temat sprawy oraz termin wizyty. Potwierdzenie wraz z numerem rezerwacji przesyłane jest w wiadomości SMS.

W dniu wizyty w biletomacie należy wybrać opcję „Wizyta zarezerwowana” i wpisać login do PUE/eZUS lub numer rezerwacji. Termin można w każdej chwili odwołać – w PUE/eZUS w zakładce „Wizyty” lub w aplikacji mZUS w części „Wizyty w ZUS”.

 

 

Krystyna Michałek

regionalna rzeczniczka prasowa ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

{"register":{"columns":[]}}