W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Dodatkowo, korzystanie z naszej witryny oznacza akceptację przez Państwa klauzuli przetwarzania danych osobowych udostępnionych drogą elektroniczną.
Powrót

Aplikacja mZUS podbija smartfony Polaków

01.12.2025

Zdjęcie przedstawia po lewej stronie dłonie trzymające smartfon, po prawej stronie grafiki na beżowym tle z zarysem kartki napis Zakład Ubezpieczeń Społecznych - informacja prasowa

Ponad milion osób korzysta dziś z aplikacji mZUS, co pokazuje rosnące zainteresowanie wygodnym dostępem do usług ZUS z poziomu telefonu.

Aplikacja mobilna mZUS zdobywa coraz większą popularność wśród użytkowników. Od momentu uruchomienia w 2022 roku jej liczba użytkowników przekroczyła już milion. – Dzięki niej klienci mogą szybko i wygodnie korzystać z wybranych usług ZUS na swoich smartfonach – podkreśla Krystyna Michałek, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.

Z aplikacji mZUS korzystają osoby ubezpieczone, pobierające świadczenia oraz osoby korzystające z programów świadczeń rodzinnych. To praktyczne i łatwe w obsłudze narzędzie, które pozwala szybko załatwić sprawy w ZUS-ie i ułatwia codzienny kontakt z instytucją, bez konieczności wizyty w placówce.

Dzięki aplikacji mZUS klienci mogą w dowolnym miejscu i czasie złożyć wniosek o świadczenie 800+, zarezerwować e-wizytę, czyli wideorozmowę z pracownikiem ZUS lub połączyć się z infolinią. Aplikacja umożliwia też samodzielne wygenerowanie elektronicznego zaświadczenia z danymi z ZUS, na przykład o wysokości podstawy wymiaru składek. Dokument można łatwo przekazać instytucji, która go potrzebuje, np. bankowi. Jest on opatrzony kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną ZUS.

Aplikacja działa na telefonach z systemem Android i iOS. Wystarczy pobrać ją z Google Play lub App Store, a następnie powiązać z kontem na Platformie Usług Elektronicznych (PUE/eZUS).

W mZUS użytkownicy mogą:

  • składać wnioski o świadczenia: wychowawcze (800+), Dobry Start czy z programu Aktywny Rodzic,

  • umawiać e-wizyty i wykonywać uwierzytelnione połączenia z Centrum Kontaktu Klientów ZUS – aplikacja sama wybierze numer, jeśli klient wyrazi zgodę,

  • korzystać z kalkulatora emerytalnego do wyliczenia prognozowanej wysokości przyszłej emerytury,

  • sprawdzać rodzaj pobieranych świadczeń emerytalnych i rentowych z ostatniego roku,

  • przeglądać zaświadczenia lekarskie (ZLA) wystawione w ciągu ostatnich 12 miesięcy,

  • weryfikować pobrane zasiłki z ostatnich 6 miesięcy,

  • kontrolować dane dotyczące ubezpieczeń, składek, kapitału początkowego oraz stanu konta
    w ZUS, a także zgłoszeń członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego,

  • umawiać wizyty w wybranych placówkach ZUS w dogodnym terminie,

  • wysyłać wiadomości do ZUS i odczytywać odpowiedzi.

 

W najbliższych miesiącach ZUS planuje rozszerzyć aplikację mZUS o kolejne, ważne dla klientów rozwiązania. Rozwój aplikacji potwierdza, że klienci coraz chętniej korzystają z usług mobilnych.

 

Krystyna Michałek

regionalna rzeczniczka prasowa ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

{"register":{"columns":[]}}